| کد خبر: 791 |

تین نیوز | امروزه افزایش حجم ترافیک شهرها به معضلی بزرگ برای مدیران شهری بدل شده و موجبات نارضایتی مردم را به دنبال دارد، در این میان کلانشهری چون تبریز نیز با وجود افزایش جمعیت و تعداد خودروها بیش از پیش با این معضل مواجه است.
 
ترافیک سنگین این روزهای شهر تبریز صدای مردم شهر را در آورده و به معضلی بزرگ برای مردم و حتی مسئولان شهر تبریز تبدیل شده و در هرجایی از شهر که قدم بگذاری شاهد حجم سنگین تردد خودرو ها و همچنین پارک حاشیه ای کنترل نشده خودرو ها خواهی بود.
 
اما در این میان و باتوجه به افزایش تعداد خودروها و به دنبال آن افزایش تقاضا برای پارک خودروها، این شهر از وجود پارکینگ های طبقاتی متناسب با خیابان های پرتردد محروم مانده است و پارکینگ های فعلی به هیچ عنوان پاسخگوی حجم بالای این ترددها نیستند.
 
21 هزار ظرفیت برای پارک خودروها در پارکینگ های تبریز وجود دارد
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اینکه هم اکنون در تمامی مجوزهای صادر شده، ساخت پارکینگ جزو ضروریات است، گفت: علاوه بر آن، مراکز تجارتی و خدماتی ظرفیت بسیار مناسبی برای پارک خودروها دارند به خصوص پارکینگ های مجتمع های بزرگی همچون لاله، هشت بهشت و آیسان می تواند پس از بهره برداری تاثیر بالایی در حل مشکل کمبود پارکینگ داشته باشد.
 
یعقوب وحیدکیا ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ های شهر تبریز به 21 هزار خودرو می رسد و با افتتاح پارکینگ پروژه عتیق در چندین روزه گذشته حدود 500 ظرفیت دیگر برای پارک خودروها ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به مشکل ترافیکی در خیابان 17 شهریور تبریز گفت: برای حل مشکل ترافیکی این بخش در کنار برج آذربایجان زمینی در حال تملک است تا پس از انجام کارهای قانونی به پارکینگ بزرگی تبدیل شود و پاسخگوی ترافیک بالای این خیابان باشد.
 
وحیدکیا با اشاره به اینکه در سال آینده شاهد ساخته شدن تعداد زیادی پارکینگ در شهر تبریز خواهیم بود، گفت : احداث پارکینگ منطقه سه و همچنین احداث پارکینگی در اطراف شیخ الرئیس و کلینیک امام رضا (ع) از اولویت ها خواهد بود.
 
احداث پارکینگ در مرکز شهر را توصیه نمی کنم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز ادامه داد: ساخت پارکینگ در مرکز شهر را نه توصیه می کنم و نه مجوزی برای آن صادر خواهیم کرد زیرا ساخت آن تنها باعث افزایش تقاضا خواهد شدو به هیچ وجه مشکل ترافیکی شهر تبریز را حل نمی کند.
 
وحیدکیا ادامه داد: این امر سبب می شود مردم با اطمینان به اینکه جای پارک مناسب برای خودروهایشان وجود دارد، با خودروهای شخصی به خیابان ها آمده و حمل و نقل عمومی به فراموشی سپرده شود.
 
وی با بیان اینکه در ابتدا هدف این معاونت توسعه حمل و نقل عمومی است، گفت : با توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین افزایش ظرفیت در مراکز خدماتی و تجارتی می توان شاهد برطرف شدن مشکل پارک خودروها شد.
 
ضرورت احداث پارکینگ در مناطق مختلف شهر تبریز
سعید محدث با اشاره به ضروریت احداث پارکینگ در مناطق مختلف شهر تبریز گفت : افزایش ترافیک در سال های گذشته در شهر تبریز به عینه قابل مشاهده است و مردم همواره نارضایتی خود را از این مساله اعلام کرده اند.
 
 نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: هم اکنون خیابان ها و زیرساخت های ترافیکی ظرفیت این تعداد خودرو را نداشته و توجهی به احداث پارکینگ در چند سال اخیر درنقاط مختلف شهرو مخصوصا بافت مرکزی تبریز نشده است.
 
 وی افزود: یکی از موضوعاتی که هم اکنون مورد توجه شورای اسلامی شهر  و شهرداری تبریز بوده احداث پارکینگ های طبقاتی توسط بخش خصوصی در نقاط مختلف شهر است و برای تحقق این امر باید همکاری های لازم با سرمایه گذاران انجام گیرد.
 
 محدث با بیان اینکه در بودجه سال 93 اعتبارات مورد نیاز برای احداث این پارکینگ ها پیش بینی شده است، گفت: وجود مراکز اقتصادی در محدوده مرکزی شهر و مشکلات عبور و مرور شهروندان در این محدوده باعث به رکود کشیده شدن اقتصاد شهری درمحدوه مرکزی تبریز شده است.
 
پیش بینی احداث هشت پارکینگ طبقاتی در لایحه بودجه 93
سعید حاجی زاده  با اشاره به پیش بینی ساخت پارکینگ طبقاتی در هشت منطقه از مناطق 10 گانه تبریز در لایحه بودجه 93 گفت: این پارکینگ ها به احتمال فراوان در مناطق یک تا هشت شهری تبریز ساخته خواهند شد.
 
سخنگوی شورای شهر تبریز ادامه داد : تاکنون در هشت نقطه برای احداث پارکینگ مکان یابی شده است و با توجه به ضرورت های ترافیکی احتمال افزایش تعداد پارکینگ احداثی نیز وجود دارد.
 
وی افزود : هم اکنون وضع ترافیکی شهر تبریز در حد بسیار بدی بوده که باید برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد و در غیر این صورت با وجود شرایط کنونی و افزایش تعداد خودروها به حجم ترافیک شهر افزوده خواهد شد.
 
به نظر می رسد ساخت پارکینگ در قسمت های پرتردد و به خصوص مسیرهایی همچون بازار تبریز و خیابان 17 شهریور و دیگر مسیرهای پرتردد باید در میان برنامه های عمرانی شهر تبریز از اولویت مناسبی برخورد باشد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد کاهش حجم ترافیک در این مسیرها باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند. پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
نظر شما در مورد انتزاع وزارت راه و شهرسازی چیست؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل