| کد خبر: 757 |

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که به دعوت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در محل این کمیسیون حضور یافته بود، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در زمینه فعالیت¬های آموزشی و فرهنگی، اهم برنامه¬هایی که در حوزه آموزش و فرهنگ¬سازی ترافیک برای سال آینده پیش¬بینی شده را تشریح کرد. 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در این جلسه  گفت: انجام کار فرهنگی و فرهنگ¬سازی به اجرای چند برنامه فرهنگی یا تولید چند محصول فرهنگی محدود نمی¬شود، چرا که اساساً موضوع تغییر فرهنگ اقدامی بسیار دشوار است که در درازمدت اتفاق می¬افتد و کار گروهی گسترده¬ای را می¬طلبد.
وی با اعلام این که اساساً در هر برنامه¬ای از جمله برنامه¬های فرهنگی باید ببینیم خروجی این برنامه¬ها چه اندازه بوده تا بتوانیم ارزیابی صحیحی در مورد این برنامه¬ها داشته باشیم، تأکید کرد: همچنین این خروجی که در حوزه فرهنگ به آن اثربخشی   می¬گوییم را نیز باید اندازه¬گیری کنیم و ببینیم برنامه¬های مذکور چه میزان توانسته بر روی گروه¬های هدف تاثیر داشته باشد.

دکتر قالیباف استفاده از کمربند ایمنی را نهادینه کرد
معاون شهردار تهران با اشاره به این که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران می¬توانند بیشترین حمایت و کمک را جهت اثرگذاری بیشتر برنامه¬های فرهنگی در حوزه ترافیک داشته باشند، اظهار کرد: البته به این منظور باید از گروه¬های مختلف مردم از جمله سازمان¬های مردم نهاد نیز کمک بگیریم.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که انجام کار فرهنگی به اراده قوی و انگیزه بالایی نیاز دارد، تصریح کرد: همان طور که در زمان تصدی آقای دکتر قالیباف در فرماندهی نیروی انتظامی و با اهتمام ایشان، موضوع استفاده از کمربند ایمنی نهادینه شد، امروز نیز موضوعاتی مانند استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران و مواردی از این دست را می¬توانیم فرهنگ¬سازی کنیم.
وی با تأکید بر این که بخشی از رفتارهای ترافیکی¬ در واقع متوجه مشکلات رفتاری¬ماست، اضافه کرد: در برنامه¬های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، معلولان و جانبازان عزیز از اهمیت ویژه و از جایگاه والایی برخوردار می¬باشند و با وجود این که سعی کرده¬ایم که کارهای خوبی برای این عزیزان انجام دهیم اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی در پیش¬ داریم.

نیمی از کشته های ترافیکی تهران عابر پیاده هستند
معاون شهردار تهران با اشاره به این که تهران بالغ¬ بر 4 هزار کیلومتر خیابان دارد که به طور متوسط روزانه حدود 1500 برخورد ترافیکی در آن¬ها رُخ می¬دهد، اظهار کرد: اصولاً در جریان ترافیک موضوعی به نام تصادف یا همان اتفاق از جایگاه علمی برخوردار نمی¬باشد، چرا که اصولاً در فرآیند تردد تصادف جایی ندارد.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که متأسفانه نیمی از افرادی که در جریان برخوردهای ترافیکی در تهران کشته می¬شوند را عابران پیاده تشکیل می¬دهند، تصریح کرد: امسال سومین سالی است که با آموزش رانندگان سرویس مدارس، دانش¬آموزانی که از سرویس¬های مجاز مدرسه استفاده می¬کنند، در مسیر رفت و آمد از خانه تا مدرسه و بر عکس دچار هیچ¬گونه آسیبی نشده¬اند.
وی با تأکید بر این که در تهران روزانه بیش از 11 میلیون سفر با استفاده از حمل و نقل عمومی انجام می¬شود، اضافه کرد:  علاوه بر فعالیت¬های فرهنگی، فن¬آوری¬های جدید نیز می¬توانند در اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی مؤثر باشند که نمونه¬های موفق آن را از طریق کنترل هوشمند تونل¬های شهری و پل طبقاتی صدر و برقراری نظم و انضباط در این معابر شاهد هستیم.

اقدامات مهندسی در حوزه ترافیک بدون فعالیت های فرهنگی جواب نمی دهد
همچنین در ابتدای این نشست، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: تلفات ناشی از برخوردهای ترافیکی تهران به طور متوسط هر سال 10 درصد کاهش می¬یابد که این دست¬آورد حاصل مجموعه فعالیت¬های فنی و مهندسی و برنامه¬های فرهنگی و آموزشی مدیریت شهری است که در دو بخش سخت¬افزاری و نرم¬افزاری به اجرا شده است.
شهرام جباری¬زادگان با تأکید بر این که طی سال¬های اخیر فعالیت¬های فرهنگی و آموزشی در هدف¬گذاری¬ها و برنامه¬ریزی-های ترافیکی مدیریت شهری مورد توجه ویژه¬ قرار گرفته¬، خاطرنشان کرد: بدون توجه به این گونه فعالیت¬ها، اقدامات فنی و مهندسی در حوزه حمل و نقل ترافیک نمی¬توانند تأثیر لازم را داشته باشند.
گفتنی است در این جلسه که با حضور حجت¬الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، مشاوران و کارشناسان این کمیسیون نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه آموزش و فرهنگ¬سازی در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعلام کردند.  
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل