| کد خبر: 72874 |

وبلاگ تین نیوز، احمد دنیامالی |نحوه نرخ‌گذاری تاکسی با اتوبوس و مترو در سال ۹۵ متفاوت است و تلاش می‌کنیم نرخ بلیت‌های مترو و اتوبوس کمتر از هر سال افزایش پیدا کند و در حوزه نرخ کرایه تاکسی، افزایش هزینه رانندگان تاکسی را در نظر خواهیم گرفت.


نمی‌توانیم تاکسی را در زمانی که قرار است یارانه سوخت دریافت کند، خصوصی در نظر بگیریم و در سایر موارد به عنوان حمل و نقل عمومی، زمانی که بیمه رانندگان تاکسی قطع می‌شود و سوخت یارانه به آنها تعلق می‌گیرد، تاکسی‌ها وسیله نقلیه خصوصی در نظر گرفته می‌شوند اما زمانی است که قرار است نرخ کرایه‌های تاکسی تعیین شود، وسیله نقلیه عمومی شناخته می‌شود؛ این تضاد باعث مشکلاتی برای معاش رانندگان تاکسی شده است و باید تلاش کنیم تاکسی را از این وضعیت غیراستاندارد نجات دهیم؛ یعنی تاکسی، یک خانواده یا یک نفر را از یک مبدا به یک مقصد برساند نه اینکه در طول مسیر، مسافر را پیاده و سوار کند و گرفتار وضعیت کنونی باشد.

در قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس و مترو، نگاهمان حمایت از شهروندان و توسعه فرهنگ حمل و نقل عمومی است، ما برای اینکه اشتیاق مردم را برای استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر کنیم، تا خودروی کمتری در شهر وجود داشته باشد، باید قیمت‌های مصوب را بر اساس اقتصاد شهروندان مشخص کنیم، زیرا توسعه حمل و نقل عمومی، درآمد بزرگتری برای شهر در پی دارد. امسال نیز تورم نقطه به نقطه تک رقمی می‌شود؛ بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم نسبت به سال‌های گذشته در این حوزه افزایش کمتری داشته باشیم.

 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین