| کد خبر: 42375 |

وبلاگ تین نیوز، جعفر تشکری هاشمی |  بودجه پیشنهادی دولت برای توسعه حمل‌و‌نقل عمومی در لایحه بودجه مترو رقمی بسیار ناچیز است که پاسخگوی نیاز شهر تهران نیست. وقتی مردم یک شهر یک صدا کاهش آلودگی هوا و ترافیک را خواستار شدند و تنها شاه کلید آن توسعه جهشی حمل‌و‌نقل عمومی است‌، می‌طلبد همه مسوولان به گسترش مترو و حمل‌و‌نقل عمومی اهتمام ویژه داشته باشند. 
با توجه به اینکه بودجه به مجلس ارایه شده و قطعا باید دولت تمام توجه‌اش را به بخش حمل‌و‌نقل داشته است، دیگر اهتمام ویژه نمایندگان مجلس را می‌طلبد که با عنایت‌، بودجه اختصاص یافته به حمل‌و‌نقل عمومی را اصلاح کنند. 

انتظار می‌رود نمایندگان مجلس‌، با اهتمام ویژه در بودجه 94 سهم 50 درصدی دولت را در توسعه حمل‌و‌نقل عمومی لحاظ کنند، بدین ترتیب که اگر هر کیلومتر مترو 100میلیارد تومان هزینه داشته باشد، با سهم 50 درصدی دولت 1500میلیارد تومان باید مجلس برای مترو پیش‌بینی کند. 

اینکه فاینانس یا بودجه ریالی اختصاص یابد تفاوتی نداشته و تنها تامین منابع گسترش مترو دغدغه ما در شهرداری تهران است. اگر بخواهیم به یک حمل‌و‌نقل پایدار برسیم و محیط زیستی پایدار داشته باشیم، به جای آنکه برای درمان بیماران به دلیل تنفس هوای آلوده و کشته‌شدگان حوادث هزینه کنیم. به عبارت دیگر باید برای توسعه مترو و حمل‌و‌نقل عمومی تلاش کنیم تا جلوی مضرات دیگر گرفته شود. لذا باید دراین خصوص سرمایه‌گذاری کرد.

برگرفته از خبر مردم سالاری

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل