| کد خبر: 27228 |

تین نیوز | چند ماهی بیشتر نیست که مجتمع تجاری کوروش به بهره برداری رسیده است؛ مجتمع تجاری کورش واقع در بر بزرگراه ستاری ما بین بزرگراه رسالت و همت واقع شده است؛ این مجتمع در زمینی با مساحت 9500 متر مربع با زیر بنای 110000 متر مربع در 17 طبقه (7 طبقه روی همکف و 9 طبقه زیر زمین ) مشتمل بر 550 واحد تجاری و 1600 واحد پارکینگ برای مالکین و مراجعین احداث شده است.

اگر در یکی از روزهای هفته مخصوصاً 5 شنبه و جمعه سری به این مجتمع بزنید کاملاً برایتان ملموس خواهد بود که مطالعات ترافیکی این پروژه را فقط با هدف ثبت در پرونده انجام داده اند و از بدیهی ترین مولفه یعنی دسترسی مناسب به پارکینگ در مطالعات آن غفلت شده است.


استیصال مردم خیابان پیامبر اعظم، محله باغ فیض، خیابان باهنر، خیابان هجرت، خیابان ذوالفقاری و ... در ترافیک سنگینی که در محله شان بواسطه ساخت یک مجتمع تجاری با هدف "سودآوری محض"، مخل آسایش و ارامش مردم منطقه شده است، در چهره تک تک اهالی می توان مشاهده کرد.
ترافیک های سنگین در این محلات و خیابانهای پیرامونی جهت رسیدن مشتریان این مجتمع به پارکینگ آن تمام خیابانهای پیرامونی را از کارکرد دسترسی و شریانهای محلی به کارکرد عبوری برای رسیدن به پارکینگ 1500 واحدی این مجتمع عظیم تبدیل کرده است.


این خبر از ان جهت برای خبرنگار مسیرانلاین قابل توجه بوده است که سرنوشتی مشابه برای پروژه های در حال ساخت یعنی: 
- اطلس مال (با تفاوت اینکه در کنار اطلس مال بزرگراهی وجود ندارد و تماماً شریانهای فرعی است)
- اطلس پلازا (با تفاوت اینکه حجم انبوه مسافران مترو و همچنین ترافیک سنگین صبحگاهی و عصرگاهی بزرگراه حقانی اضافه می شود)
- هایپراستار فرمانیه (توسط یکی از بانک ها در محل فروشگاه شهروند فرمانیه سابق با شریان های دسترسی فرعی درجه 2 ساخته می شود و در آینده به آن مفصلاً پرداخته خواهد شد)
- مجتمع تجاری ارگ (در محل سابق باغ گیاهی در تجریش توسط نهاد [...] در حال اتمام ساخت است)
نیز اتفاق خواهد افتاد. [بیشتر بدانید: سرنوشت 6 مگاپروژه غیرقانونی و عدم کارایی شورای عالی شهرسازی]

از شهرداری تهران باید پرسید با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین اهداف ماهیتی شهرداری ایجاد آرامش و آسایش شهروندان در شهر است چگونه هیچکدام از این پروژه ها مطالعات ترافیکی موثری نداشته اند؟ چگونه در تمام دنیا به دلیل دسترسی ها و تامین فضای پارکینگ مناسب مجتمع های تجاری در حاشیه شهرها ساخته می شود اما در تهران در داخل شهر مکان یابی می شود؟
 
به نظر میرسد نهادهای مسئول هر چه سریعتر باید نسبت به تجدیدنظر در پروژه های در حال ساخت اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل