| کد خبر: 14415 |

تین نیوز | مدیریت آنلاین یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های اتوبوسرانی جهان با ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران ممکن شده است.
 
سازمان اتوبوسراني شهر تهران توانسته بعداز شهر بروكسل بلژيك از اين سيستم براي رصد تمامي ناوگان اتوبوسراني خود استفاده كند، با اين تفاوت كه شهر بروكسل تنها براي بررسي عملكرد 600دستگاه اتوبوس خود از اين برنامه استفاده مي‌كند اما شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران براي رصد 6500دستگاه اتوبوس خود كه يكي از بزرگ‌ترين ناوگان اتوبوسراني جهان را دارد، استفاده مي‌كند.
 
آنگونه كه پيمان سنندجي مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران خبر داده، اين اقدام يكي از كارهاي بزرگي است كه اتوبوسراني تهران توانسته آن را اجرايي كند. براي انجام مطالعات و بررسي‌هاي دقيق اين نرم افزار 4سال زمان صرف شده است. اين سيستم به خوبي نشان مي‌دهد كه در هر يك از ايستگاه‌هاي اتوبوس شهر تهران چه اتوبوسي در حال فعاليت است. به‌عبارت ديگر اين سيستم اين امكان را براي مديران سازمان اتوبوسراني به‌وجودآورده است كه امكان دسترسي به جزئي‌ترين اطلاعات اتوبوس‌ها را داشته باشند تا درصورت تخلف بتوانند مشكلات را پيگيري كنند.
 
سيستم رصد ناوگان اتوبوسراني مشخص مي‌كند كه اتوبوس‌ها در كدام ايستگاه‌ها تجمع دارند، تا مديران خطوط علت توقف بيشتر از برنامه زمانبندي را در ايستگاه‌ها بررسي كنند. همچنين اين سيستم امكان بررسي سرعت اتوبوس‌ها در زمان خدمات‌رساني را به‌صورت دقيق نشان مي‌دهد تا اگر اتوبوسي افزايش سرعت داشت به‌صورت دقيق مشخص شود.
 
به گفته سنندجي حتي اتوبوس‌هايي كه از برنامه زمانبندي ناوگان نيز عقب مانده‌اند در اين نرم افزار نشان داده مي‌شود. در پي استفاده اين نرم افزار در خط يك، علت توقف بيش از اندازه اتوبوس‌ها گزارش شد و پس از رفع مشكل، 7دقيقه به سرعت ناوگان اين خط افزوده شد.يكي از ويژگي‌هاي بارز سيستم نظارت آنلاين ناوگان اتوبوسراني سرعت در تصميم‌گيري مديران خطوط و در مراتب بالاتر مديرعامل شركت واحداتوبوسراني شهر تهران است. در اين نرم افزار حركت اتوبوس‌ها ايستگاه به ايستگاه نشان داده مي‌شود. ارائه گزارش گرافيكي از عملكرد ناوگان نيز يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين نرم افزار است. البته اين قابليت در فاز دوم اين برنامه درنظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال در اين گزارش گرافيكي و تحليلي نشان داده مي‌شود كه كدام اتوبوس بيشتر از 5بار سرعت غيرمجاز در خط داشته است و اين مشكل در قالب گزارش به مديران مربوطه ارائه مي‌شود.
 
در حال حاضر با استفاده از اين سيستم تمامي مديران خط به‌صورت آنلاين ناوگان تحت‌پوشش خود را در خط رصد مي‌كنند. همچنين در هر كدام از پايانه‌هاي اتوبوسراني ايستگاه مانيتورينگ خطوط وجود دارد و در نهايت مركز كنترل شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران تمامي خطوط و 6500دستگاه اتوبوس را رصد مي‌كند و به همين دليل ديگر رانندگان نمي‌توانند در ارائه خدمات به شهروندان كوتاهي كرده يا مرتكب تخلف مانند سرعت غيرمجاز شوند.
 
تست رايگان مخازن گاز
 سنندجي همچنين از تست 900مخزن اتوبوس و معدوم كردن 400مخزن معيوب از اين تعداد خبر داد. در سال‌جاري به استناد مصوبه‌ شوراي شهر تهران، تست مخازن اتوبوس‌ها آغاز شده است. همه هزينه‌ها را شركت واحد پرداخت مي‌كند. اين هزينه مخزن جديد، 3 ميليون تومان است. مخازن CNG‌ بايد سالي يك‌بار به‌صورت چشمي و 2 سال يك‌بار به وسيله دستگاه بررسي شود.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل