| کد خبر: 13982 |

تین نیوز |
چکیده: 
به طورکلی در بهبود حمل و نقل شهر ی دو راه حل یکی مدیریت تقاضای حمل و نقل و دیگری مدیریت سیستم حمل و نقل ارایه شده است . مدیریت سیستم حمل و نقل شامل افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی ٬ بالا بردن کارا یی آنها ٬ ساخت شر یان ها و بزرگراه ها در صورت لزوم و همچنین ایجاد محدود یت ها و قوانینی که موجب هدایت استفاده کنندگان به سوی حمل و نقل همگانی و در نتیجه بالا رفتن استفاده بهینه از امکانات ( خیابان ها و تسهیلات حمل و نقل ) موجود می شود . زیرا که مبنای سفره ای شهر ی در کلان شهرها می بایست حمل و نقل همکا نی قرار گیرد . یکی از موارد ی که در کاهش استفاده مردم از وسایل نقلیه شخصی و تشویق آنها به استفاده از حمل و نقل همگانی مؤثر است ٬ استفاده از خطوط HOV در خیابان های شهری می باشد . با توجه به هزینه ای که این خطوط خواهند داشت ٬ نیاز به مطالعه و بررسی دقیق می باشد که هدف از انجام این کار ٬ مزایای آن بر ای استفاده کنندگان و بر ای شهروندان تعیی ن گردد . در این مقاله سعی شده است با معرف ی ا ین خطوط ٬ نحوه عملکرد آنها و تاریخچه ا ی از اجر ای ا ین خطوط در نقاط مختلف ٬ به بیان مزایای استفاده از آنها در شهرها پرداخته شود و در صورت ارضای شرایط لازم برای اجرای این خطوط گزینه پیشنهادی برای آن شهر باشد
 
منابع:
هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران 1385

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل