| کد خبر: 108290 |

سرخو مطرح کرد:

تین‌نیوز| رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای‌شهر تهران بر لزوم استفاده از دیواره‌های محافظ PSD در ایستگاه‌های مترو تاکید کرد.

 محسن سرخو ضمن بازدید از خط متروی ٦ تهران و نشست‌خبری با اصحاب رسانه علاوه بر تقدیر و تشکر از تمام دست‌اندرکاران مترو برای سرعت و روند پیشرفت احداث مترو، نسبت به جبران عقب‌افتادگی‌ها شرکت مترو و شهرداری تهران از برنامه پنج‌ساله دوم در حوزه حمل و نقل ریلی اظهار امیدواری کرد و افزود:  اعتقاد داریم بایستی دقت و سرعت توامان در کار وجود داشته باشد.

سرخو خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات و گزارشات واصله از شرکت‌های مشاور و پیمانکار و نظر به مکاتبات اخیر صورت گرفته با سایر شرکت‌های متولی و مسؤول تاسیسات زیرسطحی شهری نظیر شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات و در صورت پیگیری مناسب و اخذ پاسخ و تعیین نقاط تلاقی خطوط مترو با اینگونه تاسیسات و چاره‌اندیشی و اتخاذ تدابیر به موقع میتوان این امیدواری را به شهروندان تهرانی داد که ان‌شاالله در آینده شاهد هیچ‌گونه حادثه‌ای در مسیر خطوط مترو نباشیم.

وی تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های اساسی که شرکت مترو بایستی به آن بپردازد ایجاد هماهنگی کامل با سازمان‌آب در ارتباط با قنوات و سفره‌های آب زیرزمینی است که با خطوط مترو تلاقی دارند .

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران افزود: لازم و ضروری است این‌گونه پدیده‌ها و جریان‌های زیر سطحی دقیقا شناسایی شوند و تغییرات ایجاد شده در آنها از جمله تغییر مسیر جریان به‌طور همزمان در سامانه اطلاعاتی مشخص ثبت و در این رابطه به تمام سازمان‌های ذی‌صلاح اطلاع‌رسانی شود.

وی همچنین درباره لزوم استفاده و به‌کارگیری دیواره‌های محافظ PSD در ایستگاه‌های مترو گفت: با توجه به مطرح شدن پیشنهاد استفاده از PSD در سال گذشته و تصویب نشدن آن، نسبت به طرح مجدد آن اقدام کردیم که خوشبختانه یک فوریت طرح به تصویب رسید و ضمن جلسات با شرکت‌مترو در جمع‌بندی و نهایی کردن متن ماده واحده طرح مذکور، امیدواریم این  پیشنهاد پس از طرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل و صحن شورا ان‌شاالله به تصویب برسد.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: قرار بر این است که ابتدا ایستگاه‌های پر ازدحام که عموما محل تلاقی خطوط مترو هستند با تجهیزات PSD ایمن شوند و در مراحل بعدی به تدریج سایر ایستگاه‌ها یا توجه به بودجه موجود که بخشی در متمم بودجه سال ٩٥ و بقیه در سال‌های آینده پیش‌بینی خواهد شد به این سامانه تجهیز شوند.

سرخو درباره شروع بهره‌برداری از بخش خطوط خط ٦ و ٧ در سال‌جاری، نسبت به بهره‌برداری کامل از این خطوط تا پایان سال آینده اظهار امیدواری کرد.

وی متذکر شد: با بهره برداری از خط ٦ منطقه سولقان در شمال‌غربی‌ترین نقطه شهر تهران به دولت‌آباد در جنوب‌شرقی شهر متصل خواهد شد و با بهره‌برداری کامل از این خط روزانه یک میلیون و چهار صد هزار سفر درون‌شهری توسط این خط صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ارتباط با خط ٧ که طبق برنامه ٥ ساله دوم می‌بایست سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسید، سال‌جاری ٢ کیلومتر با ٨ ایستگاه یه بهره‌برداری خواهد رسید که در صورت تکمیل و بهره‌برداری کامل این خط روزانه یک میلیون و پانصد هزار سفر درون‌شهری توسط خط ٧ انجام خواهد گرفت و با توجه به تلاقی این ٢ خط با سایر خطوط در حال بهره‌برداری، قطعا با افزایش سفر در سایر خطوط و کاهش ظرفیت خالی خطوط فعلی روبرو خواهیم شد.

سرخو اذعان کرد: در برنامه پنج‌ساله دوم صرف‌نظر از پیش‌بینی بهره‌برداری سالانه ٣ کیلومتر از خطوط جدید مترو، مقرر شد در طول برنامه سر فاصله ورود قطار به ایستگاه مترو از ٦-٧ دقیقه به ٤/٥ دقیقه کاهش پیدا کند که همین امر مستلزم افزایش حدود ١٢ واگن به واگن‌های موجود ناوگان ریلی شهر تهران است که هزینه آن علی‌القاعده بایستی پیش‌بینی شود.

وی همچنین از مجموعه مترو با توجه به رسیدن به فصل بودجه خواست بودجه لازم برای تامین واگن‌های جدید و تعمیرات و نوسازی واگن‌های فرسوده، احداث خطوط جدید مترو و هزینه‌های نگهدرای و بازسازی خطوط فعلی را دقیق پیش‌بینی کنند و نسبت به حمایت و پشتیبانی شورای شهر از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ریلی اطمینان داد.

سرخو افزود: از ابتدای شورای‌شهر چهارم و با توجه به مسؤولیت بنده به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران و با عنایت به گزارشات و توضیحات این کمیته، خوشبختانه دیدگاه شورای دوره چهارم این است که مناسب‌ترین و پاک‌ترین سیستم انبوه بر حمل و نقل در شهر تهران، حمل و نقل ریلی است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران درباره بهره‌برداری از خطوط ٦ و ٧ در سال‌جاری گفت: یکی از ویژگی‌های خطوط مذکور داشتن تلاقی و ایستگاه‌های مشترک متعدد با سایر خطوط در حال بهره‌برداری است و امیدواریم با راه‌اندازی خطوط مذکور از حجم ترافیک سنگین محورهای شرقی-غربی تهران مانند بزرگراه همت و بزرگراه حکیم کاسته شود.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم شهر تهران محیطی مناسب و به‌طور ویژه برای زندگی کودکان و همچنین سالمندان باشد بایستی نسبت به حذف آلاینده‌ها و توسعه ناوگان پاک حمل و نقل ریلی تا سرحد نیاز شهر تهران اهتمام ویژه صورت دهیم.

سرخو مساله مهم دیگر شهر تهران را توجه ویژه به بافت فرسوده شهر دانست و تاکید کرد: توجه با احتمال بالای وقوع زلزله در تهران و اینکه ساختمان‌های بافت فرسوده تهران به هیچ‌وجه نسبت به تبعات زلزله ایمن و مقاوم نیستند می‌بایست شهرداری تهران نسبت به باز کردن معابر داخل بافت فرسوده اقدام کند تا مردم و شهروندان بتوانند نسبت به تجمیع و نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به عدم وقوع پیش‌بینی‌ها درباره رونق اقتصادی در سال‌های ٩٤ و ٩٥ و در نتیجه عدم تحقق درآمدهای شهرداری تهران، با قدری تعویق در توسعه خطوط مترو مواجه شدیم که امیدواریم با حمایت و تمهیدات بانک‌شهر کار توسعه خطوط مترو با سرعت بیشتری دنبال شود و طبق برنامه زمان‌بندی ارائه شده که البته از برنامه ٥ ساله دوم فاصله دارد، به سرانجام برسد.

وی افزود: امیدواریم با توسعه حمل و نقل عمومی اهداف پیش‌بینی شده برنامه ٥ ساله یعنی انجام  ٧٥ درصد‏ سفرهای درون‌شهری توسط سیستم حمل نقل عمومی شامل ٥ درصد سهم مترو و اتوبوس و ٢٥ درصد‏ سهم تاکسی‌ها محقق شود تا شاهد کاهش بار ترافیکی در معابر شهر باشیم.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به نام‌گذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت مترو و خودکفایی در بسیاری از بخش‌های این صنعت و افزایش تولیدات داخلی و کاهش واردات در این صنعت جای بسیار تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت‌های اخیر در صنعت مترو در کشور امیدواریم زمانی برسد که در بخش مترو به صادرکننده خدمات فنی مهندسی و تجهیزات در این زمینه تبدیل شویم.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: با توجه به تجارب و تخصص بدست آمده در صنعت مترو توسط مشاوران و پیمانکاران ایرانی و توانمندی‌های شاخص و قابل توجه موجود در کشور در این صنعت، قطعا بعد از اتمام خطوط مترو تهران و تامین نیاز داخلی کشور بایستی به فکر ایجاد موقعیت و همکاری در سایر کشورها باشیم.
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل