| کد خبر: 9270 |

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با تین نیوز:

تین نیوز | رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و شورای شهر تهران با اشاره به وجود فضای لازم در شورا برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل هوشمند(ITS) گفت: توقع تعبیه فضای عبور کابل شبکه فیبر نوری معابر توسط معاوت فنی-عمرانی برای هر پروژه بیجا است.
احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به توقع حوزه حمل ونقل هوشمند(ITS)از معاونت فنی-عمرانی در خصوص تعبیه فضای لازم برای عبور فیبر نوری قبل از تکمیل پروژه اظهار داشت: متاسفانه بخش عمده‌ای از بزرگراه‌های تهران بر اثر عملیات فعالان حوزه حمل‌ونقل هوشمند(ITS)، پس از بهره برداری از بین رفته است.

وی با بیان اینکه برای یک دگمه، کت نمی دوزند تاکید کرد: اگر معاونت حمل و نقل ترافیک قبل از تکمیل معابر طرح های ITS خود را ارائه کند، بنده آمادگی رفع مشکلات آنها جهت تعبیه محلی برای عبور داکت و مسیر عبور فیبر نوری، در کمیسیون عمران و شورای شهر را دارم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شواری شهر تهران تصریح کرد: روز اولی که پیشنهاد ساخت مسیر عبور شبکه فیبر نوری معابر شهر به معاونت فنی-عمرانی داده شد، معاونت حمل و نقل و ترافیک در صدد انجام آن توسط خود برآمد و امروز به سختی کار پی برده است. لذا برای جابجایی مجری تنها باید منابع مالی فعالیت عمرانی مشخص و از حمل و نقل به فنی- عمرانی منتقل شود.

دنیامالی در ادامه بیان داشت: توسعه شبکه فیبر نوری از برنامه های من در شورا محسوب می شود زیرا طول شبکه فیبر نوری طبق برنامه پنج ساله اول باید به پنج هزار کیلومتر می‌رسید و در حال حاضر تنها 3 هزار کیلومتر، آن هم با اعمال فشار و توجه از سوی شهردار تهران تکمیل شده است.

وی با اشاره به نقش شرکت مخابرات و سایر سازمان های فناوری اطلاعات کشور گفت: گسترش شبکه فیبر نوری در تهران نباید منوط به شهرداری باشد، زیرا چند تار فیبر نوری برای انتقال اطلاعات شهرداری تهران کفایت می کند.

رئیس کمیسیون عمران‌ و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در پایان یادآور شد: معاونت فنی-عمرانی نمی تواند از پیش برای هر پروژه راه‌سازی مسیر عبور شبکه فیبر نوری تعریف کند که شاید روزی در آینده عملیات ITS برروی آن اعمال شود، زیرا احتمال بروز فناوری های نوین و جایگزینی آن با فیبر نوری دور از ذهن نیست و  دست اندرکاران حوزه حمل و نقل هوشمند(ITS) اولین متقاضی استفاده از آن هستند و این این توقع بیجایی است.


لازم به ذکر است، در آخرین جلسه کارگروه ITS شورای حمل و نقل همگانی مطرح شد که بخش عمده‌ای از بودجه حمل‌ونقل‌ و ترافیک صرف عملیات عمرانی می شود و معاونت فنی-عمرانی در زمان ساخت پل و تونل، هیچ مکانی برای عبور داکت و لوله عرضی پیش بینی نمی کند و در حالی فنی-عمرانی ها، ITS را به رسمیت نمی شناسند که معمارها در نقشه کشی ساختمان برای انتقال سیم آنتن ماهواره که در کشور ما غیر قانونی است، مسیر عبور سیم آنتن مشخص می کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل