| کد خبر: 168947 |

از سوی شرکت فرودگاه‌ها ابلاغ شد:

دستورالعمل شیوه خدمت‎رسانی مطلوب فرودگاه‎ها در عملیات حج ابلاغ شد.

تین‌نیوز | 

از سوی قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائران حج در عملیات رفت‌وبرگشت حجاج به مدیران کل و مدیران فرودگاه‌های اعزام کننده حجاج ابلاغ شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با ارسال این دستورالعمل خطاب به مدیران کل و مدیران فرودگاه‎های اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد آورده است:

با توجه به  برنامه‎ریزی‎های انجام‌شده برای شروع عملیات حج تمتع سال جاری و در راستای آمادگی فرودگاه‎ها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائران در عملیات رفت‌وبرگشت حجاج، مقتضی است نسبت به انجام موارد مشروحه ذیل اقدام فرمایید:

1- بازدیدهای مستمر از تمامی قسمت‎های فرودگاه (Land side- Air side)  و رفع نواقص احتمالی

2- تشکیل جلسات با نهادها و سازمان‎های ذی‌ربط و انجام هماهنگی‎های لازم.

3- پیگیری جهت آماده بودن دستگاه‎های کمک ناوبری، دستگاه‎های  x-ray، گیت وی، تسمه نقاله، سیستم روشنایی سطوح پروازی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی، ژنراتورهای برق اضطراری و...

4- ایجاد هماهنگی‎های لازم به منظور آمادگی و حضور کارکنان فنی و عملیاتی، اطلاعات پرواز، مدیر ترمینال و ... در طول زمان انجام پروازهای حج تمتع.

5- انجام تمهیدات لازم به منظور فراهم کردن مکان مناسب جهت انجام فریضه نماز.

6- تاکید بر حضور مدیران در زمان‎های پیک حضور مسافران و حجاج در فرودگاه‎ها.

7- تاکید بر رویکرد استفاده از چند پیشگی جهت راهنمایی حجاج و همراهان و راه‎اندازی سیستم « از من بپرس».

8- پیش‎بینی حوادث و بحران‎های احتمالی و برنامه‎ریزی برای در نظر گرفتن سناریوی مناسب برای عبور از آن.

9- نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات عرضه‌شده در فروشگاه‎های مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه برای شکایات مسافران.

10- تاکید برهماهنگی جدی و کامل با شرکت‎های هواپیمایی و شرکت‎های ارائه‎دهنده خدمات هندلینگ در خصوص عدم تاخیر پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاه‎ها و جلوگیری از بحران‎های احتمالی.

11- مستندسازی حوادث یا بحران‎های احتمالی به صورت صوتی و تصویری (عکس و فیلم).

12- اتخاذ تدابیر لازم در ارتباط با محل پارک خودروهای مشایعین و مستقبلین.

13- برنامه‎ریزی و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شایسته به حجاج بیت الله الحرام و مشایعین و مستقبلین آن‌ها.

14- استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذیرش حجاج به حوزه قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها- مسئول عملیات حج شرکت.

15- انجام اقدامات مناسب برای پاکسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به ترمینال‎های اعزام و پذیرش حجاج.

16- اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت حجاج بیت الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرایط فقهی آنان، در فرودگاه‎هایی که اعزام و پذیرش این گروه حجاج را برعهده دارند.

17- بارگذاری و به‌روزرسانی مدام صفحات پورتال حج فرودگاه‎ها با هماهنگی روابط‌عمومی.

18- پیش‎بینی تمهیدات لازم در خصوص تاخیرات احتمالی ایرلاین‎ها.

19- هماهنگی با فرماندهان پلیس، سپاه و گذرنامه فرودگاه‎ها در خصوص رعایت برنامه زمان‎بندی جلسات توجیهی و چک‎های امنیتی.

20- هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور ناجا در خصوص تردد ایمن و آرام حجاج، مستقبلین و مشایعین گرامی.

21- هماهنگی با نهادهای ذی‎ربط فرهنگی در خصوص غنا بخشی به ساعات حضور مستقبلین در فرودگاه‎ها

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین