| کد خبر: 165829 |

دبیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها تشریح کرد:

◄ «اینگام» پروژه شایسته‌سالاری مدیران فرودگاهی آینده

ما از دو سال گذشته پروژه‌ای را تحت عنوان «اینگام» آغاز کردیم. این طرح بر اساس یک مدل شایستگی است که بر اساس آن شاخص‌های نسل مدیران آینده فرودگاهی توسط یک مشاور خارجی تعیین شده است.

تین نیوز

مراسم امضای قرارداد طرح تربیت نسل مدیران فرودگاهی ایران در تراز جهانی (اینگام) اواخر سال گذشته با اتحادیه فرودگاه‌های منطقه اروپا با حضور عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی، برگزار شد. در راستای این موضوع گفتگویی با مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای آخرین وضعیت این پروژه داشتیم.

به گزارش تین‌نیوز، علی‌اکبر دلوریان‌زاده در گفتگو با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» در خصوص طرح تربیت نسل آینده فرودگاهی (INGAM) که یکی از پروژه‌های بسیار مهم در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی است، توضیح می‌دهد: «نکته مهم در این پروژه، آموزش مدیران نسل آینده فرودگاهی است. ازاین‌رو؛ ما امروزه با یک چالش بسیار جدی مواجه هستیم و آن درواقع فقدان مدیرانی که تخصص و بینش کافی در خصوص توسعه فرودگاه‌ها داشته باشند، است.»

اوتأکید می‌کند که: «درحال‌حاضر توان مدیریتی فعلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تکافوی نیازهای امروز ما را می‌دهد؛ اما بدیهی است که با توجه به توسعه تکنولوژی و ضرورت شناختی که باید در آینده به وجود آید قطعاً ما نگاهی به جوانان برای جایگزینی وضع موجود خواهیم داشت.» او بیان می‌کند: «در راستای این موضوع ما از دو سال گذشته پروژه‌ای را تحت عنوان «اینگام» آغاز کردیم. این طرح بر اساس یک مدل شایستگی است که بر اساس آن شاخص‌های نسل مدیران آینده فرودگاهی توسط یک مشاور خارجی تعیین شده است.»

دلوریان‌زاده مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی با اظهار اینکه در واقع در این مدل سه اصل دانش، مهارت و بینش برای توسعه فرودگاه‌های کشور موردنظر و تأکید است، می‌گوید: «پس‌ازاینکه این طرح به مرحله مدل رسید به فرآیند انتخاب افراد رسیدیم یعنی کسانی که بتوانند در واقع پذیرش شوند؛ این بخشی از مدیریت استعداد است.

حدود ۷۵۰ نفر از کارکنان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ثبت‌نام کردند که حدود سیصد نفر گزینش اولیه شدند و صد نفر برای آزمون‌های سخت‌گیرانه داخلی که مراحل زبان انگلیسی، بازی‌های مدیریتی و... بود انتخاب و روی بینش آنها کار شد.»

او می‌افزاید: «ازآنجایی‌که ما واردکننده این تکنولوژی هستیم قاعدتاً باید همکاران خود را برای آموزش حین کار به خارج از کشور اعزام می‌کردیم؛ در همین راستا چهار مرکزی اصلی آموزشی را شناسایی کردیم تا شکاف آموزشی این افراد را که سطح مورد نظر ما است را پر کنند.»

دلوریان‌زاده با اشاره به این مطلب که اینک فرانسه، فرودگاه آلمان، فرودگاه اینچون کره‌جنوبی، سنگاپور مراکز آموزشی بودند که در نهایت با نظر خبرگان فرودگاه آلمان انتخاب شد، عنوان کرد: «سه فرودگاه در آلمان نیروهای ما را پذیرش خواهند کرد که ما در آینده بسیار نزدیک که به‌احتمال‌زیاد دو ماه دیگر خواهد بود گروه اول را به آلمان خواهیم فرستاد که حدود دو ماه و نیم برای آموزش در آنجا خواهند بود.»

او با اظهار به اینکه این افراد برخی در پست‌های مدیریتی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هستند و تعدادی هم برای آموزش مدیران نسل آینده فرودگاهی شناسایی شده‌اند، ابراز کرد: «زمانی که این افراد برمی‌گردند تازه آموزش ما به آنها آغاز می‌شود و ما به این افراد یک طرح می‌دهیم که در فرودگاه‌ها کشور به‌عنوان دستیار مدیر فرودگاه آن را اجرایی خواهند کرد که در صورت موفقیت به خزانه مدیریتی ما برای پذیرش مسئولیت در آینده، خواهند رفت.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.