| کد خبر: 134821 |

از 25 خردادماه 96 آغاز می‌شود

نخستین پرواز تهران - اراک با ATRهای جدید ایران‌ایر در 25 خردادماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

تین‌نیوز | 

مدیر فرودگاه اراک از راه‌اندازی پرواز تهران-اراک در بیست و پنجمین روز از خردادماه امسال خبر داد و گفت: ATRهای جدید ایران‌ایر هر هفته 4 پرواز رفت و برگشت در این فرودگاه برقرار می‌کنند و نخستین پرواز آن امروز برقرار می‌شود.

 

رحیم حسین‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، در این‌باره عنوان کرد: طی رایزنی‌هایی که با شرکت هواپیمایی ایران‌ایر داشتیم مقرر شد 4 پرواز هفتگی میان تهران و اراک با هواپیماهای تازه خریداری شده این شرکت انجام شود. این پروازها با هواپیمای ATR و ظرفیت 70 مسافر برقرار می‌شود.

 

وی ادامه داد: پروازهای تهران-اراک در روزهای شنبه، یکشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته انجام خواهد شد. این پروازها در روزهای شنبه و یکشنبه پس از ورود به فرودگاه اراک و مسافرگیری در ساعت 13:30 فرودگاه اراک را به مقصد تهران ترک می‌کنند. همچنین این پروازها در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در ساعت 21:30 دقیقه از باند فرودگاه اراک به مقصد تهران برخواهند خاست.

 

به گفته مدیر فرودگاه اراک، بر اساس نیازسنجی‌ها و تقاضای مسافران؛ پیش‌بینی می‌شود پروازهای تهران -اراک با استقبال خوبی از سوی مسافران این خط هوایی روبه‌رو شوند. بنابراین، پیشنهاد برقراری روزانه 2 پرواز در این مسیر برای هر روز هفته را به شرکت هواپیمایی ایران‌ایر ارایه کردیم. البته هنوز ایران‌ایر برای برقراری پروازهای روازنه در فرودگاه اراک موافقت نهایی خود را اعلام نکرده است.

 

وی یادآور شد: پیش از این پروازهای مشهد، عسلویه و عتبات‌عالیات در فرودگاه اراک برقرار شده بود، با برقراری پروازهای جدید تهران، تعداد پروازهای فرودگاه اراک به 16 سورتی در هفته می‌رسد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • ناشناس 0 0

    هواپیما atr واسه مسیرهای کوتاه برد هست ولی نه دیگر برای مناطق نزدیکی مثل اراک و قم که ماشین یک ساعته میرود .
    متاسفانه اشتباه برداشت شده است.توسط مسئولان وزارت راه

    خود بازرسی و بروکراسی فرودگاه بیشتر از زمان سیر ماشین به اراک خواهد شد.

    لذا کمی شرکت های فرودگاهی و وزارت راه عاقلانه تر بیندیشند حداقل این هواپیما ها برای مسیرهای بالای 500 کیلومتر اقتصادی هست .
    مطمئنا این هواپیما ها در مسیرهای مثل اراک خالی میمانند چون ماشین با هزینه کمتر یک ساعته میرسد .

    درحالیکه مزیت این هواپیما مثلا برای شهرهای با 500 کیلومتر فاصله هست که توجیه بالا میبرد.

    من میترسم مسئولان فردا خط پروازی تهران کرج هم بزنند .

    باید نیاز سنجی هایی دقیق بشود الان مطمئنا شهر های شمالی کشور ،اصفهان ،کردستان ،یزد که فاصله متوسط دارند این هواپیما ها توجیه پذیرند .

    خط هوایی تهران اراک واقعا عجیب هست!

  • محسن 0 0

    باسلام . بسیار نیازش وجود داره ولی بسرعت لغو شده در ابتدای آغاز ... خیلی متاسفم

    • ناشناس 0 0

      از اول هم این خط پرواز غیر منطقی بود باید از سرمایه ها در مسیر درست که بازدهی داشته باشند استفاده کرد وقتی اراک ازادراه دارد کمترین فاصله با تهران دارد.هواپیما در مسیر کوتاه قابلیت رقابت ندارد.

      الان مسیرهای صعب العبور زیادی در کشور داریم مثل مناطق شمالی کشور، کردستان، دامنه های زاگرس که خط ریلی ازادراه ندارند هواپیما توجیه پذیر است

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل