| کد خبر: 799 |

تین نیوز | مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ و نقل‌ گفت: تعدد پروژه‌ها و کمبود منابع، اولویت‌بندی پروژه‌های مهم را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ضروری می‌کند که پس از تهیه برنامه‌ها در این حوزه و تایید وزیر راه، استراتژی‌های توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور براساس آن‌ها تهیه و در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
علی نورزاد اظهار کرد: تشکیل کارگروهی با قید فوریت و متشکل از معاونان شرکت جهت تدوین برنامه‌ها و استراتژی‌ها دراین زمینه در دستور کار قرار دارد.
 
وی گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و پس از آن دستور رییس‌جمهور و ابلاغیه معاون اول رییس‌جمهور در رابطه با لزوم تدوین برنامه، اقدامات و پیشنهادهای اجرایی جهت اجرایی کردن این سیاست‌ها در مقاطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و با توجه به ارتباط مستقیم سیاست‌های ابلاغ شده به وزارت راه و شهرسازی در رابطه با گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه خدمات تجارت خارجی و ترانزیت به شرکت ساخت و توسعه، کارگروهی ویژه برای این امر تشکیل شده است.
 
نورزاد از تشکیل کارگروهی جهت تدوین برنامه‌ها، اقدامات و پیشنهادات جهت اجرایی کردن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه زیربناهای حمل و نقل خبر داد و گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با توجه به ارتباط مستقیم سیاست‌های ابلاغ شده به وزارت راه و شهرسازی در رابطه با گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه خدمات تجارت خارجی و ترانزیت به شرکت ساخت و توسعه، کارگروهی ویژه برای این امر تشکیل شده است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ و نقل‌ افزود: تحقق و اجرایی شدن بسیاری از بندهای ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بسته به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در سراسر کشور است که همین امر وظیفه شرکت ساخت را در این زمینه سنگین می‌کند.
 
وی با اشاره به اهمیت ابلاغیه مقام معظم رهبری در روشن کردن چشم‌اندازها و خط مشی‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی یادآور شد: در بندهایی از این ابلاغیه به مواردی چون ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها، حمایت همه جانبه هدفمند از صادرات کالاها و خدمات، گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز، برنامه ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل دهی بازارهای جدید و تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه، توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان اشاره شده که تحقق تمامی این موارد نیازمند توسعه انواع راه‌ها و اتصال سراسر نقاط کشور به کریدورهای اصلی و بین‌المللی است.
 
نورزاد با اشاره به زیربناهای حمل و نقل به عنوان بستر توسعه اقتصادی گفت:در شرایطی که تحریم‌های بین‌المللی، اقتصاد کشور را هدف قرار داده‌اند، فراهم کردن بسترهای لازم جهت توسعه اقتصادی کشور امری ضروری جهت مقابله و بی اثر کردن این تحریم‌ها به حساب می‌آید.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار امیدواری کرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی بتواند در تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی پیشدار و موفق باشد تا زمینه لازم جهت رشد اقتصادی و آبادانی کشور فراهم شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل