| کد خبر: 114793 |

یک کارشناس حمل‌ونقل ریلی:

محمدرضا کامیاب اظهار داشت: نبود آماری در خصوص گردشگری ریلی اثبات می‌کند که ما در ایستگاه‌هایی که به‌طور بالقوه امکان تبدیل به منطقه گردشگری دارند نیز مشکلات دیگری داریم که با وجود حضور بالقوه توریست‌ها از آن‌ها استقبال نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا کامیاب، عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته خاطرنشان کرد: یکی از پیش‌شرط‌های راه‌اندازی گردشگری ریلی همکاری‌های دوجانبه بین بخش ریلی و جاده‌ای است.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از جاذبه‌های گردشگری در فاصله‌ای با خطوط ریلی کشور قرار دارند و نمی‌توان توریست را در ایستگاه‌های ریلی به امان خدا رها کرد.

کامیاب همچنین اظهار داشت: بایستی بخش ریلی و جاده‌ای به شکل ترکیبی به گردشگران به‌خصوص گردشگران خارجی که آشنایی چندانی به مناطق گردشگری ما ندارند خدمات لازم را ارائه کنند.

وی اظهار داشت: نکته دیگری که در خصوص گردشگری ریلی مورد توجه است، شفافیت در آمار است. به‌عنوان‌مثال مسئولان بخش ریلی بایستی امروز مشخص کنند که تعداد گردشگران بخش ریلی ما فلان تعداد مشخص است. نبود چنین آماری اثبات می‌کند که ما در ایستگاه‌هایی که به‌طور بالقوه امکان تبدیل به منطقه گردشگری دارند نیز مشکلات دیگری داریم که با وجود حضور بالقوه توریست‌ها از آن‌ها استقبال نمی‌کنند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته در پایان گفت: این موارد جزو شروط زیربنایی برای حرکت به سمت گردشگری ریلی است و بایستی هرچه سریع‌تر در خصوص حل مشکلات این بخش‌ها اقدامات لازم صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل