| کد خبر: 167410 |

شرایط سخت تحریم در حال بازگشت است

◄ بازگشت دوران تامین پول سوخت هواپیما با پول چمدانی

اخیر دادستانی تهران جلسه‌ای را رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر شرکت‌های هواپیمایی در راستای بررسی علل تأخیر پروازها داشته است و با شرکت‌های هواپیمایی اتمام‌حجت کرد که دادستانی در حوزه تأخیرهای هواپیمایی ورود جدی‌تر خواهد کرد و انتظار می‌رود سازمان هواپیمایی کشور نظارت خود را بر شرکت‌هایی که خود را با مقررات تطبیق نمی‌دهند، افزایش دهد.

تین نیوز

اخیر دادستانی تهران جلسه‌ای را با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر شرکت‌های هواپیمایی در راستای بررسی علل تأخیر پروازها داشته است و با شرکت‌های هواپیمایی اتمام‌حجت کرد که دادستانی در حوزه تأخیرهای هواپیمایی ورود جدی‌تر خواهد کرد و انتظار می‌رود سازمان هواپیمایی کشور نظارت خود را بر شرکت‌هایی که خود را با مقررات تطبیق نمی‌دهند، افزایش دهد.

به گزارش تین‌نیوز، در این جلسه فرزانه شرفبافی مدیرعامل هما به وضعیت سخت صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور اشاره داشته و گفته است؛ سن ناوگان هوایی ترکیه ۶٫۵ سال است اما میانگین سن ناوگان هوایی کشور ما ۲۴ سال است و ما به این صنعت چه داده‌ایم که این‌قدر انتظار داریم؟

او در ادامه توضیح داده است که اگر هواپیما روی زمین باشد و تأخیر بخورد نخستین کسی که خسارت می‌خورد ایرلاین‌ است و هواپیمایی که روی زمین باشد خسارت می‌دهد و مهم‌ترین خسارت استهلاک خود هواپیماست.

شرفبافی با ابراز این مسئله که رشد مسافر در خاورمیانه ۴ برابر دنیاست گفت: هم‌اکنون وضع عراق و افغانستان و کشورهای همسایه در صنعت هوایی از ما بهتر است چون ما در تحریم هستیم و برای تأمین دو قطعه تجهیزات هواپیما دچار مشکل می‌شویم.

مدیرعامل هما اظهار کرده است؛ به‌زودی است که سوخت را در پروازهای خارجی ما هم قطع کنند و باید با چمدان پول بفرستیم تا سوخت را تأمین کنیم.

در حالی مدیرعامل فعلی هما به وضعیت سختی که قرار است در آینده به شرکت‌های هواپیمایی تحمیل شود سخن می‌گوید که حدود یک سال گذشته فرهاد پرورش مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» پس از به نتیجه رسیدن برجام و خروج صنعت هوایی ایران از تحریم به روزگار سخت دوران تحریم اشاره کرد و از آن روزهای سخت سخن گفت.

پروش در خصوص روش تأمین سوخت در دوران تحریم گفته بود؛  هواپیماهای ما برای اینکه بتوانند سوخت خود را تأمین کنند، مجبور بودند به حدود 30 مسافر بلیت نفروشند و به‌جای مسافران با خود سوخت حمل کنند؛ ما بیش از 4 هزار 500  نشست‌وبرخاست اضافه برای اینکه بتوانیم سوخت‌گیری کنیم انجام دادیم و حتی برای اینکه بتوانیم با سایر رقبای خود رقابت کنیم نتوانستیم حتی یک ریال اضافه روی قیمت بلیت‌هایمان بکشیم.

مدیرعامل سابق هما با اظهار اینکه از سال 2009 تا 2015 بانک مرکزی حتی یک دلار هم برای ما جابه‌جا نکرد  افزود: این شرکت با تمام مشکلات زنده ماند.

اخیرا وزارت خزانه‌داری آمریکا 6 شرکت و 3 شخص را در رابطه با تأمین تجهیزات آمریکایی برای شرکت‌های هواپیمایی ایران تحریم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.