| کد خبر: 165455 |

◄ جزئیات افتتاح بزرگ‌ترین کترینگ «گردشگری حلال» از زبان شرفبافی

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با بیان اینکه اولین کترینگ دارای تائیدیه گردشگری حلال در خاوریانه امروز افتتاح شد، اعلام کرد: تجهیز این کترینگ حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

تین نیوز

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، «هما» با بیان اینکه اولین کترینگ دارای تائیدیه گردشگری حلال در خاورمیانه امروز افتتاح شد، اعلام کرد: تجهیز این کترینگ حدود 1.5 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرزانه شرفبافی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کترینگ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به اهمیت کترینگ در صنعت حمل‌ونقل هوایی اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های کلیدی سنجش رضایتمندی مسافران شاخص «رضایتمندی از کترینگ» است.

وی افزود: ما در هواپیمایی هما بیش از 50 سال است که کترینگ داریم و کترینگ این شرکت یکی از بهترین کترینگ‌های دنیا بوده است که همواره در اروپا حرفی برای گفتن داشته است.

شرفبافی با بیان اینکه در گذشته کترینگ، از مهرآباد به فرودگاه امام می‌رسید که همین مسئله باعث زمان‌بر شدن ارسال آن می‌شد، عنوان کرد: کیفیت یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در کترینگ هما است که ما افتخار داریم یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین کترینگ را در حین پرواز به مسافران ارائه بدهیم.

مدیرعامل هواپیمایی هما با بیان اینکه حدود یک‌پنجم ملت‌های دنیا مسلمان هستند و همه آن‌ها مبادی آداب و روسوم گردشگری حلال هستند، افزود: بر اساس تحقیقاتی که ژاپنی‌ها انجام داده‌اند، مسافران مسلمان 5 برابر سایر مسافران جهان برای سفر هزینه می‌کنند که در همین راستا این کشور «توریسم مسلمانان» را در اولویت گردشگری خود قرار داده‌ است.

او افزود: مفهوم گردشگری حلال در دنیا بسیار مهم است و به همین جهت در جهان یک صنعت به نام «گردشگری حلال» وجود دارد.

شرفبافی با بیان اینکه تمام غذاهای که در پروازهای این شرکت سرو می‌شود حلال است، بیان کرد: اولین کترینگ دارای تائیدیه گردشگری حلال در خاورمیانه امروز افتتاح شد که بسیار حائز اهمیت است. ما به تمام مسلمانان داخلی، خارجی و مسلمان که علاقه‌مند هستند از خدمات گردشگری حلال بهره‌مند شود می‌توانیم سرویس ارائه بدهیم.

مدیرعامل هما با بیان اینکه قطر ایرویز دارای یک کترینگ بسیار بزرگ است که شخصاً از آن بازدید کرده‌ام، گفت: در کترینگ این شرکت قطری چیزی حدود 80 هزار پرس غذا در طی روز تهیه می‌شود و ما در کترینگ مهرآباد چیزی حدود 25 تا 30 هزار پرس غذا تهیه می‌کنیم. زمانی که بنده از کترینگ این شرکت بازدید کردم عنوان کردند که ما در حال تأسیس یک کترینگ جدید هستیم که 120 هزار پرس ظرفیت داشته باشد که در صورت کار شبانه این رقم به 140 هزار پرس خواهد رسید. ما با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه رسیدیم؛ ما در طول روز در فرودگاه امام ظرفیت تولید 60 هزار پرس غذا را داریم که اگر به‌صورت شبانه‌روزی انجام بگیرد به 120 هزار پرس خواهد رسید، یعنی عملاً تمام ظرفیت‌های که قرار بود قطرایرویز برای ساخت کترینگ تازه تأسیس خود انجام بدهد ما در فرودگاه امام این ظرفیت را داشتیم.

شرفبافی با اعلام اینکه در ابتدا عنوان شد تجهیز این کترینگ 10 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت، ابراز کرد: سالیانه بین 250 تا 300 میلیون تومان تنها هزینه تجهیزات خاموش این ساختمان بود اما با همیاری و تلاش همکارانم با حداقل هزینه یعنی 1.5 میلیارد تومان این کترینگ راه‌اندازی شد. در افتتاح این کترینگ روزانه 2 هزار پرس غذای گرم در پروازها صرف می‌شود که در روزهای آینده به 9 هزار پرس خواهد رسید.

او با بیان اینکه این کترینگ ظرفیت آن را دارد که تمام پروازهای بین‌المللی را در فرودگاه امام را با بهترین کیفیت و روش ارائه بدهد، توضیح داد: یکی از کارهای مهمی که انجام شده است موضوع مدیریت دارایی‌ها است، ساختمان این کترینگ 6 سال بعد از پایان کار به‌صورت کامل خوابیده بود و زمانی که اعلام کردیم که آن را می‌خواهیم راه‌اندازی کنیم همه گفتند این کار بسیار شجاعانه است به همین جهت ما تصور نمی‌کنیم که بتوانیم موفق شویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.