| کد خبر: 721 |

تین نیوز | دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه در سوخت پاک میزان بنزن و سولفور بیش از بنزین یورو ۴ است، گفت: سوخت پاک به هیچ عنوان به موتور آسیب وارد نکرده و حتی در مواردی بهتر از یورو۴ است.
 احمد نعمت بخش با تأکید براینکه بنزین پاک هیچ آسیبی به موتور خودروهای مجهز به استاندارد یورو ۴ وارد نمی‌کند، اظهارداشت: در بنزین یورو ۴ اُکتان حدود ۹۵ درصد است اما در بنزین پاک این میزان ۹۲ درصد اعلام شده اما این امر به هیچ عنوان به معنای بی کیفیت بودن بنزین پاک نیست.
وی با اشاره به اینکه سوخت پاک تا حد قابل توجهی آسیب‌های بنزین یورو ۲ بر محیط زیست و موتور خودروها را ندارد، افزود:در سوخت پاک میزان بنزن و سولفور بیش از بنزین یورو ۴ است اما در مجموع باید بگویم سوخت پاک به هیچ عنوان به موتور آسیب وارد نکرده و حتی در مواردی بهتر از یورو۴ است.
بیژن زنگنه وزیر نفت نیز هفته گذشته با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با سوالات متعدد مردم در مورد سوخت پاک به نمایندگان پایتخت گفته بود" بنزینی که هم اکنون در حال توزیع است، کامل نیست یعنی در یک شاخصه از یورو ۴ پایین‌تر است ولی می‌توان گفت تا ۹۵ درصد به استاندارد یورو ۴ رسیده و از نظر بنزن و دیگر آلاینده‌های خطرناک استاندارد است.
وی اضافه کرد: در بنزین یورو ۴ تنها یک استثنا وجود دارد و آن الفین موجود در آن است که البته برای سلامتی ضرر ندارد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل