| کد خبر: 62110 |

وبلاگ تین نیوز، مهرداد لاهوتی |  چنانچه مسئولیت نوسازی ناوگان فرسوده در دو بخش درون و برون شهری به یک مدیریت تخصصی و واحد سپرده شود مشکلات گذشته آن از میان برداشته می شود.

بر این اساس اقدام دولت در واگذاری مسئولیت نوسازی به وزارت راه و شهر سازی و ایجاد مدیریت واحد کار خوب و درستی است که دولت با مصوبه اخیر خود نسبت به آن اقدام کرد. در این گونه مصوبات آینده نگر قطعا مجلس در کنار دولت قرار گرفته و از آن حمایت می کند.

 در بحث حمل و نقل نیاز به یک تصمیم واحد وجود دارد و تصمیم گیری بر اساس تجربه در دو بخش درون و برون شهری خودروهای فرسوده، بیانگر این واقعیت است که اقدام دولت به واقع مطلوب بوده و مجلس نیز بر آن مهر تائید می زند.

در بسیاری از کشورها مسئولیت نوسازی بر عهده وزارت حمل و نقل گذاشته شده است، این مهم در ایران بر عهده یک معاونت گذاشته شده بود که با حجم انبوه خودرو فرسوده مرجع تصمیم گیری خوبی به شمار نمی آمد.

 اشکال برخی از بخش های مدیریت شهری بر تقسیم مسئولیت نوسازی میان حوزه های مرتبط پذیرفته نیست زیرا مصوبه دولت مغایر با نوسازی ناوگان در دو بخش درون و برون شهری نیست. در این میان دولت تنها به واگذاری بخشی از مسئولیت خود بر اساس قانون اقدام کرده است.


برگرفته از خبر تین نیوز

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل