| کد خبر: 112355 |

تین‌نیوز| مدیر عامل ایزوایکو با تاکید بر اینکه حاضریم به کشتیرانی‌های داخلی هر تعهدی را بدهیم، گفت: اگر سفارش ساخت کشتی را با همان شرایط ارائه شده به خارجی‌ها به ما بدهند، توانایی آن‌را داریم که سفارش‌ها را در زمان‌بندی یکسان با سازندگان خارجی و قیمت و کیفیت برابر بسازیم.

حمید رضاییان‌اصل در بازدید خبرنگاران از این مجموعه با بیان اینکه کشتی‌سازی امروز کشور کشتی‌سازی گذشته نیست، یادآور شد: در 4 سال گذشته کشتی‌های ایران – کاشان و ایران – شهرکرد که مربوط به دوره‌های قبل بود، تحویل داده شده اما هنوز هیچ سفارش جدیدی به ما داده نشده است. وی افزود: به این ترتیب در دوره‌ای که ما کشتی‌ساز شده‌ایم، کشتیرانی‌های داخلی به خارجی‌ها سفارش می‌دهند که باعث خروج ارز از کشور است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه سفارش کشتیرانی را در شرایطی به اتمام رساندیم که به لحاظ مالی چیزی نداشتیم، تاکید کرد: سفارش ساخت کشتی به کره در شرایطی که امروز ما توانایی لازم را برای ساخت این شناورها داریم نقض اقتصاد مقاومتی است و این در حالی است که تنها با سفارش ساخت از مشتریانی مانند کشتیرانی است که می‌توانیم صنعت کشتیرانی را در داخل کشور توسعه دهیم. مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه متاسفانه اعتمادی به کشتی‌سازان داخلی نیست، تصریح کرد:‌ طی 5 سال اخیر ایزوایکو پروژه‌های خود را به اتمام رسانده،‌ اما چرا شرکت‌های داخلی به ما سفارش نداده‌اند؟

رضاییان با بیان اینکه کشتی‌سازی کره‌جنوبی اساس خود را از کشتی‌سازی ایران گرفت، گفت:‌ با وجود اینکه در شرایط برابر فعالیت خود را آغاز کردیم اما سفارش‌های ساخت کشور ما به کره در کنار حمایتی که از صنعت آنها وجود داشت، باعث شد آنها بسیار جلو‌تر از ما باشند؛ این در حالی است که یکی از مدیران کره‌ای می‌گفت اولین کشتی را که ساختیم، اسکراپ (اوراق) کردیم. مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه در حال تدوین یک برنامه استراتژیک از سال 2017 تا 2023 میلادی هستیم، تاکید کرد:‌ در پایان این برنامه ایزوایکو در میان 10 شرکت برتر دنیا درخصوص کشتی‌سازی قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه ایزوایکو امروز با امضای تفاهم‌نامه با شرکای کشتی‌ساز رده اول دنیا آمادگی دارد در هر سایزی کشتی را برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش به‌عنوان مشتریان بزرگ کشور بسازد.

وی همچنین با بیان اینکه درآمد ما در 5 سال گذشته تقریبا 5 برابر شده است، تاکید کرد: در برنامه درازمدت در نظر داریم ایزوایکو را به شرکت برتر در کشتی‌سازی تبدیل کنیم، به‌گونه‌ای که می‌توانیم شناورها را در هر سطحی بسازیم، چراکه دانش، توان، نیروی انسانی و زیرساخت کامل را برای این کار در اختیار داریم. وی اظهار کرد:‌ در اوج تحریم و نبود منابع مالی کشتی‌سازی را به نقطه قابل قبولی رسانده‌ایم؛ به‌عنوان نمونه تعمیرات شناورهای 80هزار تنی 35 روز انجام می‌شد که امروز به 12 روز کاهش یافته است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل