| کد خبر: 162408 |

جدیدترین آمار ترانزیتی از زبان مدیرکل دفتر ترانزیت

از میان مرزهای کشور بندر شهیدرجایی با 3 میلیون و 2 هزار تن معادل 35 درصد فعال‌ترین مرز درزمینهٔ ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس‌ازآن مرزهای پرویز خان با 15 درصد و بازرگان و باشماق با 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

تین نیوز

طی 11 ماهه ابتدای سال جاری، بیش از 8.5 میلیون تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گزارش جدیدی از آمار ترانزیت کشور را بر اساس صحبت‌های رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان منتشر کرده است.

نفیسی توضیح داده است: از مجموع کالاهای ترانزیت شده، بیش از 2 میلیون و 596 هزار تن مواد نفتی و حدود 5 میلیون و 911 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین کالاهایی عبوری نظیر مازوت، انواع پارچه، قطعات اتومبیل، برنج، گازوئیل، لاستیک و پنبه بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به موقعیت مهم کشورمان در منطقه به لحاظ جغرافیایی و هم با توجه به شرایط و وضعیت مطلوب ایمنی و محورهای ترانزیتی و شریانی جاده‌ای و همچنین دسترسی به آب‌های آزاد دنیا با امنیت کامل، گفته است: در مدت‌زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندر شهیدرجایی با 3 میلیون و 2 هزار تن معادل 35 درصد فعال‌ترین مرز در زمینهٔ ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس‌ازآن مرزهای پرویزخان با 15 درصد و بازرگان و باشماق با 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را کماکان همانند ماه‌های گذشته سال جاری از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد که به گفته وی، عمدتاً به جهت ترانزیت فرآورده‌های نفتی بوده است.

وی با قدردانی از همت بخش خصوصی فعال در حوزه ترانزیت کالا در کشور، خاطرنشان کرد: ازسرگیری ترانزیت فرآورده‌های سوختی از مسیر  ایران و تلاش و فعالیت تشکل‌های صنفی در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی  در کنار اقدامات و رایزنی‌های منطقه‌ای گسترده دستگاه‌های ذی‌ربط از دلایل عمده افزایش میزان ترانزیت از کشور بوده است..

نفیسی ابراز امیدواری کرد با ازسرگیری فعالیت مرزهای باشماق و  پرویزخان شاهد تداوم روند صعودی ترانزیت برای ماه‌های آتی باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.