| کد خبر: 136761 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس مطرح کرد:

با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمات‌رسان از ابتدای سال با انجام عملیات متعدد راهداری تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و کاربران جاده‌ای انجام می‌دهد.

تین‌نیوز | 

با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمات‌رسان از ابتدای سال با انجام عملیات متعدد راهداری تمام تلاش خود را در جهت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و کاربران جاده‌ای انجام می‌دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره کل قبل از شروع راهداری تابستانی را آشکارسازی نقاط پرتصادف و دارای استعداد تصادف، احیای خط‌کشی راه‌ها، بازسازی و نصب علائم اخطاری- انتظامی- اطلاعاتی، اجرای روشنایی نقطه‌ای و رشته‌ای، نصب و تعمیر گاردریل و حفاظ‌های کنار جاده‌ای، لکه‌گیری و روکش آسفالت، بهسازی و تعریض راه‌ها، رفع و اصلاح نقاط پرتصادف، تراشه‌برداری و پاک‌سازی حاشیه راه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس در خصوص تعمیر و نگهداری و بازسازی ابنیه فنی و پل‌های بزرگ و کوچک استان اضافه کرد: پس از سیل‌های اخیر، آسیب‌های جدی به ابنیه فنی بخش‌های مرکزی و جنوبی استان وارد شده اکثر موارد تعمیر و بازسازی شده و در تلاش هستیم تا قبل از شروع راهداری زمستانی سایر موارد نیز با تأمین بودجه تکمیل شود.

سیاهپور با تأکید بر لزوم افزایش مستمر ایمنی راه‌ها افزود: تحلیل آمارها نشان از درصد بالای خطاهای انسانی و تخلفات رانندگان می‌دهد و خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه یا خوردن و آشامیدن ضمن رانندگی (حواس‌پرتی) از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند.

وی در خصوص راه‌حل‌های کاهش تصادفات گفت: رانندگان و کاربران جاده‌ای از رانندگی طولانی‌مدت جدا بپرهیزند و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و با سرعت مطمئنه و با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

سیاهپور ضمن ابراز تأسف از قرار گرفتن استان فارس در مقام نخست میزان حوادث جاده‌ای در کشور، تصریح کرد: استان فارس دارای شرایط ویژه و منحصربه‌فردی در میان سایر استان‌ها است که اهم این ویژگی‌ها عبارت است از کریدور میان شمال و جنوب کشور بودن، عدم وجود آزادراه، میزان بسیارکم حمل‌ونقل ریلی، بیشترین تعداد ادوات کشاورزی نظیر کمباین و تراکتور و...، بیشترین طول راه، تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت و شرایط و عوامل بسیار دیگر که سبب شده فعالیت‌های شبانه‌روزی راهداری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در افزایش ایمنی و خدمات‌رسانی مورد توجه کافی قرار نگیرد.

وی تأکید کرد: فارس از نظر شاخص‌های ایمنی رتبه بسیار مناسب‌تری نسبت به تلفات جاده‌ای برخوردار است و این بدان معناست که این استان نیاز به افزایش فرهنگ رانندگی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص فعالیت‌های فرهنگی – ایمنی – ترافیکی این اداره کل عنوان کرد: دوره‌های آموزشی متعدد به رانندگان موتورسیکلت و رانندگان حمل‌ونقل بار، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، تولید و نشر پیام‌های ایمنی ترافیکی، چاپ بروشورهای مختلف ایمنی، نشست‌های مشترک و تعاملی با سایر دستگاه‌ها جهت آگاهی بخشی و هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی درون‌شهری و برون‌شهری مانند بیلبوردها، تلویزیون‌های شهری و سایر موارد از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه افزایش فرهنگ ترافیک است.

وی در پایان با اشاره به نقش رسانه در افزایش فرهنگ عمومی ایمنی و ترافیک گفت: از تمامی رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب انتظار داریم تا با ترویج فرهنگ مناسب ایمنی-ترافیک این اداره کل را در کاهش میزان تلفات جاده‌ای یاری رسانند.

گفتنی است پیش از این مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در نشستی خبری از اهالی رسانه به عنوان راهداران افتخاری یاد کرد و به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ترافیک برون‌شهری تأکید کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل