| کد خبر: 136638 |

مدت‌های زیادی است که پروژه پایانه شرق جدید تهران کلید خورده و از تاریخ‌های احتمالی برای بهره‌برداری از این پروژه صحبت می‌شود، اما این پروژه دقیقاً در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به پایان می‌رسد؟ پاسخ این سؤال را از محمدرضا شهرکی، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری جویا شدیم.

تین‌نیوز | 

مدت‌های زیادی است که پروژه پایانه شرق جدید تهران کلید خورده و از تاریخ‌های احتمالی برای بهره‌برداری از این پروژه صحبت می‌شود، اما این پروژه دقیقاً در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به پایان می‌رسد؟ پاسخ این سؤال را از محمدرضا شهرکی، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری جویا شدیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ شهرکی گفت: در آخرین بازدیدی که در روز چهارشنبه مورخ 24/3/96 به همراه تشکل‌های صنفی در بخش‌های مختلف اتوبوسی - مینی‌بوسی و سواری و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از پایانه در دست احداث داشتیم فاز یک پروژه که فقط شامل ساختمان مرکزی و سکوهای مسافر گیری و بخشی از محوطه‌سازی است در حال تکمیل بود و پروژه در چند جبهه کاری فعال است، اما نکته حائز اهمیت در بهره‌برداری از پروژه استقبال مسافرین است.

شهرکی ادامه داد: با توجه به بعد مسافت پایانه جدید حتماً می‌بایست اتصال شبکه مترو به پایانه صورت پذیرد و نیز ایجاد خط سرویس‌دهی جابجایی مسافر توسط «Shuttle Bus» از دیگر اولویت‌ها است به‌نحوی‌که هم در رفت آمد مسافرین تسهیل شود و هم هزینه سنگینی متحمل نشوند.

این مقام مسئول گفت: ارائه خدمات مناسب به ناوگان و رانندگان از دیگر الزامات بهره‌برداری است در حال حاضر سایت تعمیرگاهی و جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی پایانه احداث نشده و در فاز بعدی پروژه دیده‌شده و جهت سوخت‌گیری ناوگان با ایجاد دسترسی دریافت خدمات از جایگاه پایانه اتوبوس‌رانی درون‌شهری که در مجاورت مجموعه است تمهید گردیده، از دیگر ضروریات خوابگاه و استراحتگاه رانندگان است که این بخش نیز در فاز بعدی دیده‌شده است.

شهرکی ادامه داد: هوشمند سازی پایانه و بهره‌گیری از امکان نظارت‌های غیر فیزیکی جهت مدیریت مطلوب آن و ارائه بسته‌های لازم در حوزه اطلاع‌رسانی با محتواهای مختلف جهت مسافرین، مستقبلین، رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل و دستگاه‌های اداری مستقر در پایانه‌ها و بسیاری از موارد دیگر مرتبط با این بحث، نیز اگرچه اعلام شد در دست اقدام است اما می‌بایست گفت امری کاملاً الزامی و با قید فوریت جهت این پروژه است.

شهرکی در پایان متذکر شد: استقرار مناسب شرکت‌ها که در این زمینه نیز می‌بایست اصلاحاتی بر روی طراحی و فضابندی‌ها صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل