| کد خبر: 136638 |

مدت‌های زیادی است که پروژه پایانه شرق جدید تهران کلید خورده و از تاریخ‌های احتمالی برای بهره‌برداری از این پروژه صحبت می‌شود، اما این پروژه دقیقاً در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به پایان می‌رسد؟ پاسخ این سؤال را از محمدرضا شهرکی، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری جویا شدیم.

تین‌نیوز | 

مدت‌های زیادی است که پروژه پایانه شرق جدید تهران کلید خورده و از تاریخ‌های احتمالی برای بهره‌برداری از این پروژه صحبت می‌شود، اما این پروژه دقیقاً در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به پایان می‌رسد؟ پاسخ این سؤال را از محمدرضا شهرکی، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری جویا شدیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ شهرکی گفت: در آخرین بازدیدی که در روز چهارشنبه مورخ 24/3/96 به همراه تشکل‌های صنفی در بخش‌های مختلف اتوبوسی - مینی‌بوسی و سواری و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از پایانه در دست احداث داشتیم فاز یک پروژه که فقط شامل ساختمان مرکزی و سکوهای مسافر گیری و بخشی از محوطه‌سازی است در حال تکمیل بود و پروژه در چند جبهه کاری فعال است، اما نکته حائز اهمیت در بهره‌برداری از پروژه استقبال مسافرین است.

شهرکی ادامه داد: با توجه به بعد مسافت پایانه جدید حتماً می‌بایست اتصال شبکه مترو به پایانه صورت پذیرد و نیز ایجاد خط سرویس‌دهی جابجایی مسافر توسط «Shuttle Bus» از دیگر اولویت‌ها است به‌نحوی‌که هم در رفت آمد مسافرین تسهیل شود و هم هزینه سنگینی متحمل نشوند.

این مقام مسئول گفت: ارائه خدمات مناسب به ناوگان و رانندگان از دیگر الزامات بهره‌برداری است در حال حاضر سایت تعمیرگاهی و جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی پایانه احداث نشده و در فاز بعدی پروژه دیده‌شده و جهت سوخت‌گیری ناوگان با ایجاد دسترسی دریافت خدمات از جایگاه پایانه اتوبوس‌رانی درون‌شهری که در مجاورت مجموعه است تمهید گردیده، از دیگر ضروریات خوابگاه و استراحتگاه رانندگان است که این بخش نیز در فاز بعدی دیده‌شده است.

شهرکی ادامه داد: هوشمند سازی پایانه و بهره‌گیری از امکان نظارت‌های غیر فیزیکی جهت مدیریت مطلوب آن و ارائه بسته‌های لازم در حوزه اطلاع‌رسانی با محتواهای مختلف جهت مسافرین، مستقبلین، رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل و دستگاه‌های اداری مستقر در پایانه‌ها و بسیاری از موارد دیگر مرتبط با این بحث، نیز اگرچه اعلام شد در دست اقدام است اما می‌بایست گفت امری کاملاً الزامی و با قید فوریت جهت این پروژه است.

شهرکی در پایان متذکر شد: استقرار مناسب شرکت‌ها که در این زمینه نیز می‌بایست اصلاحاتی بر روی طراحی و فضابندی‌ها صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل