| کد خبر: 128384 |

تین‌نیوز | 

ظهر روز گذشته در پی تجمع اعتراض‌آمیز رانندگان در محل پایانه باربری قزوین مبنی بر توزیع غیرعادلانه بار، مصاحبه‌ای با متولیان باربری صورت گرفت.

 

در این میان «بابک فروتن» و «سید رضا نوری» دو نفر از رانندگان حاضر در محل گفتند: چند سال قبل انجمن صنفی رانندگان وظیفه کنترل و برخورد با شرکت‌ها و رانندگان متخلف را بر عهده داشت که متأسفانه مدتی است این مسئولیت به اداره کل حمل‌ونقل و راهداری استان قزوین واگذارشده و همین موضوع مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است.

 

فروتن در ادامه عنوان کرد: مجموع رانندگان باربری به‌اتفاق نظر حاضرند تا هزینه مضاعفی به انجمن صنفی پرداخت کنند و برخوردها و نظارت‌ها به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان تشدید شود اما گویا این مسئولیت از اختیار انجمن‌های صنفی خارج شده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: معمولاً در همه استان‌ها اولویت بار با افراد بومی است اما در استان قزوین رانندگان بیش از 8 روز در نوبت سیستم اعلام بار منتظر می‌مانند و رانندگان دیگر شهرها از رانندگان قزوین پیشی می‌گیرند. ضمن اینکه در این میان اگر راننده‌ای حین انتظار با استان یا باربری دیگری همکاری کند، هیچ‌گونه مکانیسم کنترل‌کننده‌ای برای شناسایی فرد خاطی وجود ندارد و این مسئله حقوق دیگر رانندگان را تضییع می‌کند.

 

مدیر پایانه باربری دراین‌باره گفت: اداره کل حمل‌ونقل و راهداری استان، با ایجاد سامانه هوشمند در نظر دارد تا از حقوق رانندگان قزوین دفاع کند و در حال حاضر باربری غیرمجاز خارج از سیستم نوبت‌دهی ثبت می‌شود.

 

«احسان محمدی نژاد» تصریح کرد: برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی شرکت‌های باربری و رانندگان متخلف، گشت‌های کنترلی با حضور عوامل راهداری و انتظامی استان برقرار است. گشت‌زنی‌ها به 2 شکل ثابت و سیار در سطح استان قزوین فعال است و نیروهای ثابت در گلوگاه‌های خروجی و گشت‌های سیار هفته‌ای 3 مرتبه به‌صورت تصادفی از باربری‌ها سرکشی می‌کنند.

 

وی افزود: اداره کل حمل‌ونقل هیچ‌گونه تصمیمی مبنی بر حذف سالن اعلام بار اتخاذ نکرده و تمام تلاش‌ها بر این است تا سیستم سالن اعلام بار تقویت شود. در همین رابطه در نظر داریم طی 6 ماه آینده از ظرفیت‌های بیشتر این سامانه استفاده کنیم و موضوعاتی مثل کاهش مدت انتظار افراد بومی و جلوگیری از زمین ماندن بار، در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر پایانه باربری قزوین در پایان گفت: طی یک ماه گذشته از سال جاری تعداد 6 هزار و 215 خودروبر وارد پایانه باربری قزوین شده که از این میان 3 هزار و 915 فقره بارنامه در سالن اعلام باربری رانندگان صادر شده است اما رانندگان این آمار را قبول ندارند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل