| کد خبر: 119994 |

تین‌نیوز| رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دومین همایش بین‌المللی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند اظهار داشت: استفاده از سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل در ایران سابقه بیش از 10 ساله دارد و سرمایه‌گذاری‌های زیادی توسط شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تهران در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، داود کشاورزیان در این مراسم گفت: تاکنون 1920 دستگاه تردد شمار، 680 دوربین ثبت تخلف، 880 دوربین ثبت سرعت، 30 دستگاه کنترل توزین در حال حرکت و 50 سامانه بلوتوث زمان سفر در جاده‌های کشور نصب شده است، در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم این اطلاعات از طریق سامانه 141 به طور مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد، در کنار نصب دوربین ثبت تخلف سرعت، فراخوانی برای نصب تعداد 65 دستگاه توزین در حال حرکت داده‌ایم تا بتوانیم تردد بارهای محوری در سطح جاده‌های کشور را در راستای حفظ و نگهداری راه‌ها کنترل کنیم.

کشاورزیان در خصوص این همایش گفت: این همایش دومین تجربه همایش بین‌المللی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند است و تا کنون پیامدهای بسیار مثبتی نیز در پی داشته، لذا بنا داریم این همایش را به صورت دو سالانه برگزار کنیم و همچنین از تمام مسئولان و اساتید و دست‌اندرکاران انتظار داریم، در این همایش‌ها حضوری فعال و جدی داشته باشند.
 
 
 

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • ehsankhalegifar۰۹۸۷ @ gmail. com 0 0

    قراربود آزادراه تهران تا تبریز کلا چند صد دوربین هوشمند طبق وعده نصب شود برای ثبت تخلفات و حتی سبقت غیرمجاز! که اگر واقعا اجرا میشد قول میدهم خود عامل کاهش تصادفات میشد و تا ۶۰ درصد کاهش میافت تجربه ثابت کرده محورهایی که کنترل هوشمند شده اند تصادف بسیار کم شده است پیشنهاد دارم چند نقطه الویت باشند ۱ _ آزادراه تهران کرج قزوین ۲ _ جاده هراز، چالوس ۳ _ جاده مشهد تهران بخصوص پنجاه کیلومتری شهرها ۴ _ جاده تهران قم ۵ _ قزوین - رشت ۶ _ شیراز اصفهان بخصوصا ۶۰ کیلومتر شیراز تصادفات زیاد میشود ۷ _ اصفهان مخصوصا کنترل سرعت، چون هموار هست اکثر تصادفات واژگونی سرعت غیر مجاز هست ۸ _ زنجان تبریز که به اولویت ترافیک جاده ای گفتم در این محورها کنترل هوشمند شود مطمئن باشد رعایت قانون بیشتر و تصادفات کمتر میشود البته نقاط دیگر کشور هم هستند بنظرم هوشمند سازی حتی هزینه راهنمایی رانندگی را کاهش میدهد چرا که نیروی انسانی با خطا و محدودیت هست و معمولا هم شب ها کنترل ندارند مثل اتوبوس سربازان کرمان. درحالیکه دوربین ۲۴ ساعته است اینگونه نیروی انتظامی هم از کمبود نیرو نجات میابد میتواند افراد زحمتکش افسران راهور را در سایر حوزه ها بکار بگیرند بطور کل ما در اینده برای کاهش هزینه و تصادفات هم شده باید به سمت هوشمند سازی برویم

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل