| کد خبر: 115672 |

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: احداث بزرگترین پل راه‌آهن کشور به طول ۱۴۳۰ متر واقع در راه‌آهن قزوین- رشت که از سوی مهندسان داخلی طراحی و اجرا شده است تا پایان دی ماه به پایان می‌رسد.


به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز خیراله خادمی در بازدید از آزادراه قزوین-رشت ضمن اعلام خبر تکمیل ساخت بزرگترین پل راه‌آهن کشور تا پایان دی ماه افزود: ۸۶ کیلومتر با خطوط ایستگاهی این مسیر ریلگذاری شده است و ۶۰ کیلومتر دیگر آن آماده ریلگذاری است.

وی توسعه راه‌آهن در کشور را یکی از چهار اولویت مورد توجه در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: این پروژه یکی از طرح‌های تعریف شده در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و نقدینگی مورد نیاز آن از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین شده است.

خادمی با تاکید بر بازتعریف مجدد برنامه‌های عملیاتی پروژه‌ها اعلام کرد: شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تمام امکانات لازم به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه را فراهم کرده است و با همت و پشتکار پیمانکار و مشاوران و در صورت تامین منابع این خط‌آهن در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در همین خصوص افزود: با توجه به فراهم بودن شرایط و تامین منابع به بهره‌برداری رسیدن پروژه مرهون همکاری و پشتکار پیمانکار و مشاور است و در همین راستا مقرر شد تا مشاور برنامه کاری پروژه را به زودی اعلام کند.

وی حمل و نقل ریلی را حافظ محیط زیست  و کاهش دهنده آلودگی دانست و افزود: دغدغه امروز در توسعه حمل و  نقل در دنیا حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است و با مهندسی مجدد و بازتعریف برنامه‌های عملیاتی توسعه حمل و نقل ریلی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین از اتمام عملیات اجرایی بزرگترین پل راه‌آهن کشور تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: ‌پل منجیل بر روی رودخانه منجیل به طول ۱۴۳۰ متر است که طراحی و اجرای آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده است.

خادمی راه‌آهن قزوین- رشت را تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و عنوان کرد: خط‌آهن قزوین- رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند می‌شود که تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باطومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • saeed۱۵۰h @ gmail. com 0 0

    آدم بیاد پلهای بزرگ در مسیر سرخس و یا مسیر طبس یا مسیر بندر و غیره می افتد که همه دچار مشکل هستند و قطار با تقلیل سرعت و غیره از روی آن می گذرد! درحالیکه پل ۸۰ ساله ورسک با آجر هنوز به صورت مطلوب علیرغم فشار بالا پایداره

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل