| کد خبر: 113706 |

تین‌نیوز| اولین نمایشگاه راه‌سازی، راهداری، حمل‌ونقل و صنایع وابسته به پایان رسید و مراسم اختتامیه این همایش با حضور صددرصدی مدیران و معاونان وزارت راه و شهر‌سازی، وزیر راه و شهرسازی، بخش خصوصی و خبرنگاران در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این مراسم دبیران انجمن‌های صنفی بخش حمل‌ونقل به سخنرانی پرداختند و خواسته‌های بخش زیرمجموعه شان را به اطلاع وزیر راه رساندند، در ابتدا حسن موسوی‌ نژاد، رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات وزیر راه و شهرسازی گفت: حال بخش حمل‌ونقل ریلی این روزها خوب نیست، نه‌فقط به این خاطر که تعدادی از هم‌وطنانمان طی حادثه‌ای جان خود را از دست دادند و البته این موضوع بسیار باعث تأسف است و نه‌فقط به خاطر اینکه یکی از بهترین مدیران بخش حمل‌ونقل ریلی استعفا دادند و این بخش از ادامه همکاری با این عزیز محروم شد، بلکه به این خاطر حال این بخش خوب نیست که بخشی از فعالیت‌های جدی درزمینهٔ توسعه و کاهش سوانح و بالا بردن کیفیت حمل‌ونقل ریلی که در این سال‌ها صورت گرفته است ناجوانمردانه و به‌دوراز صداقت نادیده گرفته شد.

موسوی نژاد ادامه داد: بنده به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در حمل‌ونقل ریلی عرض می‌کنم فعالیت‌هایی که صورت گرفت مانع از اتفاق افتادن حوادث بسیاری شد، مشکلات بسیار جدی‌ حل شد و زحمت‌های بسیاری صورت گرفت.

او افزود: نکته دیگر در این بخش که نکته مهمی نیز هست این است که خصوصی‌سازی در بخش حمل‌ونقل ریلی کشور به این معنا نیست که دولت سهم خودش در سرمایه‌گذاری این بخش را از این به بعد قطع کند و همه بار را روی گردن بخش خصوصی بیاندازد بلکه قرار است سرمایه‌های بخش خصوصی اضافه بشود به فعالیت‌های بخش دولتی، امروز شاهد آن هستیم که در بخش‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود هزینه‌ها هم به مشتریان تحمیل می‌شود.

موسوی نژاد ادامه داد: درخواست ما از آقای وزیر این است که ساختار اقتصادی این بخش را مورد توجه ویژه قرار بدهند که خارج شدن بخشی از یارانه‌های تخصیص داده‌شده به بخش خصوصی از معادلات اقتصادی بار سنگینی روی دوش این بخش است و فشارهای بسیاری به بخش خصوصی وارد می‌کند.

موسوی نژاد گفت: موضوع دیگر ساختار بخش ریلی کشور است، تمام سازمان‌ها نیاز دارند که بازسازی جدی‌ در بخش‌های آن صورت بگیرد و شما نمی‌توانید فقط تکنولوژی را وارد بکنید و ساختار را به‌صورت سابق نگه‌دارید لذا درخواست جدی ما از شما این است که این بازنگری صورت بگیرد.

موسوی نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه آیا توجه ویژه بودجه سال 96 به بخش ریلی می‌تواند حلال مشکلات این بخش باشد گفت: جداول پیوست بودجه هنوز منتشر نشده است، ما متن احکام و قوانین بودجه برنامه ششم را در دسترس داریم، البته بخشی از مشکلات حمل‌ونقل ریلی مربوط به بودجه و اختصاص منابع است، بخش مهم دیگری مربوط به قوانین، ساختار و آئین‌نامه‌های موجود است که باید اصلاح بشود و موردتوجه قرار بگیرد.

او ادامه داد: البته به اعتقاد بنده اقدامات مثبتی صورت گرفته است، اگر مواردی که پیش‌بینی‌شده و در حال حاضر در قانون برنامه سوم در کمیسیون تلفیق به تائید رسیده است به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد بخش ریلی آینده خوبی خواهد داشت.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل