| کد خبر: 170040 |

◄ دلیل وقفه در توسعه شبکه ریلی

عضو کمیسیون عمران مجلس علت وقفه در توسعه شبکه ریلی را محدودیت منابع دولتی اعلام کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس علت وقفه در توسعه شبکه ریلی را محدودیت منابع دولتی اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، اقبال محمدیان گفت: امکان تخصیص صددرصدی رقم تخصیص یافته به توسعه شبکه ریلی در حومه شهرها در بودجه سال 97 وجود ندارد.

او گفت: کمیسیون عمران مجلس بارها در خصوص توسعه شبکه ریلی به دولت تذکر داده و حتی پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی برای این مهم را نیز مصوب کرد حال در صورت لزوم برای توسعه حمل‌ونقل حومه‌ای نیز چنین پیشنهادی را پیگیری خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بی‌توجهی به قطارهای حومه‌ای هزینه‌های بسیاری را بر دولت اعم از استفاده از وسایل نقلیه شخصی و رشد مصرف سوخت تحمیل خواهد کرد.

محمدیان به تجربه کشورهای پیشرفته در خصوص رشد شبکه ریلی و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی باید با اهتمام بیشتری نسبت توسعه شبکه ریلی در حومه شهرها اقدام کنند.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع، مجلس باید ردیف بودجه مشخص و بیشتری به نسبت سال‌های قبل برای تحقق این مهم در نظر بگیرد زیرا با افزایش جمعیت در سال‌های اخیر بی‌توجهی به این مهم تبعات بسیاری را متوجه کشور خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تردد روزانه جمعیت عظمی از حومه شهرها به کلان‌شهرها برای کار و تحصیل، تصریح کرد: در شرایط فعلی بزرگ‌ترین گره کلان‌شهرها اعم از تهران در حوزه ترافیکی با شبکه ریلی باز می‌شود در غیر این صورت مشکلات در کلان‌شهرها روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.