| کد خبر: 168054 |

◄ 500 تن محموله ریل‌ملی، به راه‌آهن تحویل شد

ریل‌هایی که امروز توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان به راه‌آهن تحویل داده شد از نوع یو33 هستند که در پروسه تست خود، تست میدانی و تست‌های جانبی دیگر را در کارخانه و آزمایشگاه‌های ذوب آهن پاس کردند و سپس مراحل دیگر تست فنی خود را نیز توسط یک شرکت بازرس فرانسوی سپری کردند.

تین نیوز

ریل‌های تولیدشده توسط شرکت ذوب‌آهن اصفهان امروز بالاخره تحویل شرکت راه‌آهن شدند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مازیار یزدانی معاون فنی‌وزیربنایی راه‌آهن در این‌باره به خبرنگار ما گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان امروز صبح 500 تن از قرارداد 40هزار تنی تولید ریل ملی، را به شرکت راه‌آهن تحویل داد.

2

یزدانی افزود: هم‌اکنون ما در حال حمل این ریل‌ها، به‌وسیله واگن‌های باری از ذوب‌آهن اصفهان به انبار شرکت راه‌آهن در تهران هستیم و در اولین پروژه‌ای که نیازمند ریل باشیم از آنها استفاده خواهیم کرد.

به گفته یزدانی، ارزش این قرارداد را که سال 95 منعقد شده 25 میلیون یورو بوده که اکنون  ارزش این قرارداد به معادل ریالی تبدیل شده است.

معاون زیربنایی شرکت راه‌آهن، خریداران انواع متنوع از این ریل‌های تولیدشده را شرکت ساخت، شرکت مترو و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و تصریح کرد: ذوب‌آهن اولین محموله از ریل‌های تولیدی خود را برای راه‌آهن صادر کرده و سرمایه‌گذار این پروژه نیز خود شرکت ذوب‌آهن است.

یزدانی درباره سطح کیفی این ریل‌ها اضافه کرد: این ریل‌ها از نوع یو33 هستند که در پروسه تست خود،  تست میدانی و تست‌های جانبی دیگر را در کارخانه و آزمایشگاه‌های ذوب آهن پاس کردند و سپس توسط یک شرکت بازرس فرانسوی هم مراحل دیگر تست فنی را سپری کردند.

یزدانی توضیح داد: در این مرحله ریل‌ها را تحویل می‌گیریم و از آنها استفاده می‌کنیم. با توجه به این که این ریل‌ها اولین تجربه ذوب‌آهن در زمینه تولید ریل تضمین شده است، یک دوره تست میدانی مدت‌دار هم انجام خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، هرچند از تاریخ تحویل ریل‌ها که در متن قرارداد درج شده بود، یک سال می‌گذرد اما پس از رفع مشکلات تولید ریل ملی در یک سال قبل، هم‌اکنون می‌توان امیدوار بود که این تولیدات از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و بازار کار بخشی از بدنه نحیف صنعت ریلی را به جوش‌خروش درآورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    تبریک بخاطر تولید ریل در ایران

    • محمدحسین 0 0

      خدا رو شکر، به امید پیشرفت هر چه بیشتر