| کد خبر: 167432 |

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای انتقال بار مورد تقاضا در محور جنوب با مشکل تنگنای ظرفیتی در حد فاصل اندیمشک تا دورود مواجه هستیم.

تین‌نیوز | 

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای انتقال بار مورد تقاضا در محور جنوب با مشکل تنگنای ظرفیتی در حد فاصل اندیمشک تا دورود مواجه هستیم.

به گزارش تین‌نیوز، سعید رسولی امروز، ۱۰ خردادماه در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ بندر خشک اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای افتتاح تعدادی از پروژه های ارزشمندی که در منطقه صورت گرفته در شهرستان اندیمشک حضور پیدا کرده ام. اقدامات زیادی در چند ساله گذشته در این منطقه انجام گرفته که تعدادی از آن ها امروز به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از مزیت های استان خوزستان نسبت به سایر استان های کشور، وجود دو اداره کل راه آهن در این استان است و به این منظور راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خوزستان توجه ویژه ای دارد زیرا خوزستان دارای اهمیت بسیاری در بحث جابه جایی بار و مسافر برای راه آهن کشور است.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برای انتقال بار مورد تقاضا در محور جنوب با مشکل تنگنای ظرفیتی در حد فاصل اندیمشک تا دورود مواجه هستیم. در این زمینه یکی از کارهایی که برای حل این مساله باید انجام میگرفت، بحث ایجاد بندر خشک و پارک لجستیک بود که خوشبختانه به تصویب رسیده و جزء طرح های اولویت دار راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.

رسولی ادامه داد: می توان گفت که یکی از پر مزیت ترین بنادر خشکی که می توان در کشور داشت، بندر خشک و پارک لجستیک اندیمشک است که امیدواریم این کار با حمایت استاندار خوزستان و سایر مسئولان شهرستان به سرانجام برسد.

وی گفت: پروژه هایی به این عظمت دارای دوره مطالعات طولانی هستند که خوشبختانه مطالعات این طرح به اتمام رسیده و مصوب شده است. همچنین زمین این بندر نیز مشخص شده و موافقت های اصولی دستگاه های ذی ربط نیز اعلام شده و اکنون نیز یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده است.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه علاقه مند هستیم در همه ایستگاه های راه آهن کشور یک موزه داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از گزینه های مدنظر راه آهن کشور، ایجاد یک موزه در مرکز استان خوزستان است اما با توجه به اینکه اداره کل راه آهن زاگرس در اندیمشک از قدمت بالایی برخوردار است و در محور گردشگری خوزستان قرار دارد، تصمیم گرفته شد تا در اندیمشک یک موزه راه آهن ایجاد شود.

رسولی ادامه داد: تفاهم نامه ای را دو سال پیش با مدیرکل وقت میراث فرهنگی خوزستان به امضا رساندیم و خوشبختانه با پیگیری هایی که از دو سال گذشته تا کنون صورت گرفت، امروز شاهد افتتاح آن هستیم و در فازهای بعدی نیز قطعا گسترش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پروژه اتصال راه آهن جنوب به سایت صنعتی خرمشهر به طول ۴١ کیلومتر (قطعه اول طرح اتصال سربندر به خرمشهر) تصریح کرد: این خط آهن دارای به طول ۱۴۰کیلومتر است که با مشارکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و توسط شرکت پروژه ای متشکل از ۵ سهامدار شامل منطقه آزاد اروند، شرکت فولاد خوزستان و ٣ شرکت بخش غیر دولتی با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اجرای این پروژه خدمتی دیگر از راه آهن ایران به مردم عزیز خوزستان و اقتصاد ملی کشور خواهد بود که انشالله با اجرای طرح مهم اتصال ریلی شلمچه به بصره که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز خواهد شد، عملا کریدور ترانزیتی عراق به بندر امام خمینی (ره) شکل خواهد گرفت.

رسولی با بیان اینکه این پروژه یکی از مهمترین زیرساخت‌های صنعتی هست که می‌تواند نقش بسیار مهم و استراتژیکی را در توسعه صنعتی منطقه آزاد اروند ایفا کند، ادامه داد: با اجرای این پروژه همچنین امکان سفر زائرین ایرانی به عتبات عالیات و زائرین عراقی به شهرهای مقدس قم و مشهد و همچنین امکان سفر گردشگران به وسیله قطار فراهم خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین