| کد خبر: 166090 |

درحال حاضر توان داخلی پاسخگوی نیازهای راه‌آهن نیست و باید از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کنیم.

تین‌نیوز | 

عضوکمیسیون عمران مجلس به جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه ریلی اشاره کرد و گفت: راه‌آهن می‌تواند در تولید ریل، قطعات ریلی و واگن از توان داخلی بهره ببرد.

به گزارش تین‌نیوز، شادمهر کاظم‌زاده گفت: ۱۱ هزار کیلومتر ریل برای کشور کم است و با توجه به ظرفیت ریلی که در کشور وجود دارد دو برابر این رقم را می‌توان پوشش داد.

کاظم‌زاده گفت: درحال حاضر توان داخلی پاسخگوی نیازهای راه‌آهن نیست و باید از سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: استفاده از سرمایه‌های خارجی به معنای تهیه مواد مورد از خارج از کشور نیست  بلکه سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی، می‌تواند نواقص تولیدات ریلی داخلی را برطرف کند.

او تأکید کرد: بر اساس بودجه ۹۷، در هر فاینانسی که توسط شرکت راه‌آهن انجام می‌گیرد ۱۵ درصد از سوی کارفرما و ۸۵ درصد از سوی سرمایه‌گذار، سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. از این‌رو منابع توسعه راه‌آهن دیده‌شده و قابلیت پرداخت دارد و راه‌آهن نگرانی چندانی در این زمینه ندارد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران  او گفت: اگر بتوانیم هر چه سریع‌تر بندر چابهار را به شمال شرق وصل و کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب را فعال کنیم، با توجه به شرایط مطلوب کشور می توان، با کشورهای پیرامون رقابت کرد.

کاظم‌زاده با اشاره به اینکه اروپا تلاش می کند تا از طریق قزاقستان به چین متصل شود، تصریح کرد: اگر تلاش نکنیم، کشورمان فرصت های موجود را از دست می دهد، از این رو لازم است تا با گسترش حمل و نقل ریلی هم حمل و نقل داخلی کشورمان را ساماندهی کرده و هم از رقابتهای جهانی عقب نمانیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مجلس و دولت باید همه تلاش هاشون رو بزارن رو ساخت کریدور های شرق به غرب و شمال به جنوب!
    نباید ما از راه ابریشم ریلی حذف بشیم!
    هم باید بودجه تامین بشه و هم هر ماه میزان پیشرفت پروژه ها در مجلس بررسی بشه!

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل