| کد خبر: 164414 |

960 هزار تن کالای ترانزیتی از طریق شبکه ریلی کشور حمل شده که 60 درصد آن معادل 580 هزار تن کالاهای بارگیری شده از مبداء ترکمنستان بوده است. همچنین میزان جابه‌جایی بار از طریق حمل‌ونقل ریلی نیز در سال 96، 42 میلیون تن بوده است

تین‌نیوز | 

رشد تکنولوژی در صنعت حمل‌ونقل جهانی منجر شده تا کشورهایی که خود را با این سیر هماهنگ کرده‌اند به سرعت رشد کنند و کشورهای کمتر توسعه‌یافته یا سر جای خود بمانند و یا میل به پیشرفت، آنها را در رقابتی پر قدرت و پر سرعت به لحاظ رشد تکنولوژی قرار دهد.

به گزارش تین‌نیوز، اگرچه کشور ما در زمره کشورهای در حال توسعه است اما رشد ترانزیت ریلی در آن هر سال بهتر از سال گذشته است. به‌نحوی که در هشت ماهه نخست سال گذشته، 960 هزار تن کالای ترانزیتی از طریق شبکه ریلی کشور حمل شده که 60 درصد آن معادل 580 هزار تن کالاهای بارگیری شده از مبداء ترکمنستان بوده است. همچنین میزان جابه‌جایی بار از طریق حمل‌ونقل ریلی نیز در سال 96، 42 میلیون تن بوده است

در همین ارتباط، حسین عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، خبر از رشد 17 درصدی حمل بار توسط خطوط ریلی در سال 96 نسبت به 95 داد. عضو هیات مدیره راه‌آهن خاطرنشان کرد: 10 درصد از این رشد عملیاتی به خاطر توسعه امور فنی و زیربنایی و 20 درصد دیگر به دلیل افزایش بهره‌وری و انتقال بار به‌ویژه کالاهای معدنی از جاده به روی ریل است.

عاشوری اهم ترانزیت ریلی کشور را با کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان عنوان کرد و افزود: مقدار کالاهای ترانزیت شده از ترکمنستان و ازبکستان به ترتیب با 60 و 33 درصد در سال گذشه بوده است.

این مقام مسئول همچنین آماری از مجموع ترانزیت ریلی در سال‌های گذشته ارائه داد و گفت: مجموع ترانزیت کالا در شبکه ریلی کشور در سال 92 حدود 500 هزار تن بود که با تلاش گسترده در راه‌آهن میزان ترانزیت کالا در سال 93 با رشد 50 درصدی نسبت به 92 به 747 هزار تن افزایش یافت.

این عضو هیات مدیره راه‌آهن ادامه داد: ترانزیت ریلی کالا در سال 94 نیز، 790 هزار تن بوده و در سال 95 به رقم یک میلیون و 530 هزار تن رسید که در این خصوص تخفیفات ارائه‌شده از سوی شرکت راه‌آهن یکی از عوامل ترغیب‌کننده صاحبان کالا و افزایش تقاضای آنان به‌شمار می‌رود.

حسین عاشوری اضافه کرد: ترانزیت ریلی 7 ماهه نخست 96 هم حدود 700 هزار تن بوده است که بیشتر شامل کالاهایی نظیر: کود، گوگرد و مازوت که از ترکمنستان به بنادر جنوبی ایران، ترانزیت همین اقلام به‌علاوه قیر به‌واسطه ایران به پاکستان، ترانزیت پنبه و کود از ازبکستان به بنادر جنوبی کشور و کشور ترکیه، ترانزیت ذغال سنگ به ترکیه، ترانزیت ورق‌های چوبی از کشور ترکیه به نخجوان در آذربایجان، ترانزیت سیمان و کالاهای کشاورزی به آسیای میانه و پاکستان، میزان کمی کالای ترانزیتی که از پاکستان به قزاقستان می‌رود و کالاهایی که به‌صورت ترکیبی از طریق ایران به افغانستان، پاکستان و عراق ترانزیت می‌شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل