| کد خبر: 134040 |

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای خبر داد؛

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای اعلام کرد: استفاده بهینه از ناوگان و زیر ساخت های موجود در محور حومه ای تهران – پرند، موجب افزایش سطح کمی و کیفی خدمات رسانی در مسیر و همچنین افزایش بهره وری در قطار حومه ای شده است.

تین‌نیوز | 

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای اعلام کرد: استفاده بهینه از ناوگان و زیر ساخت های موجود در محور حومه ای تهران – پرند، موجب افزایش سطح کمی و کیفی خدمات رسانی در مسیر و همچنین افزایش بهره وری در قطار حومه ای شده است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مهدی قمری نژاد مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای با اشاره به افزایش ظرفیت سفر روزانه قطار حومه ای در مسیر تهران-پرند، گفت: از نیمه دوم سال ۹۵ با بکارگیری بهینه زیرساخت ها و ناوگان موجود در این مسیر شاهد افزایش تقاضای سفر در این محور هستیم.

 

وی افزود: استفاده بهینه از قطارهای حومه ای می تواند منجر به افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی با ایجاد ظرفیت سفر و جذب مسافر بیشتر شود.

 

به گفته وی در فاصله بین سال ۹۵ تا ۹۶ با انجام بررسی هایی در مسیر قطار حومه ای تهران -پرند و آسیب شناسی این مسیر، اقدامات گسترده ای در جهت افزایش تقاضای سفر با قطار صورت گرفت.

 

قمری نژاد اضافه کرد؛ اجرای بخشی از اقدامات موجب افزایش سطح کمی و کیفی خدمات رسانی در مسیر و همچنین افزایش بهره وری در قطار حومه ای تهران-پرند شده است.

 

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای با اعلام اینکه افزایش تقاضای سفر در مسیر تهران – پرند ، اختصاص منابع را توجیه پذیر می کند، گفت: مسیر قطار حومه ای تهران-پرند با گذشتن از شهرهای پرجمعیتی مانند اسلامشهر، رباط کریم، سلطان آباد و پرند جمعیت قابل توجهی را در پهنه جنوبی شهر تهران پوشش می دهد.

 

قمری نژاد بیان داشت: مطالعات تقاضای سفر توسط مهندسین مشاور در مسیر قطار حومه ای تهران-پرند نشان می دهد در وضعیت فعلی، با تامین سرفاصله اعزام ۲۰ دقیقه ، حداقل ۲۳ هزار نفر-سفر روزانه جذب سیستم ریلی می شوند.

 

وی گفت: استفاده بهینه از ناوگان و زیرساخت موجود منجر به افزایش ظرفیت سفر و همچنین افزایش مسافر شده است.

 

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای خاطر نشان کرد: با انجام اصلاحات لازم در زمان بندی حرکت قطارها در برنامه سال جاری، اکثر اعزام ها در ساعات اوج سفر مسافران حومه ای اتفاق می افتد.

 

وی عنوان داشت: در برنامه فعلی و در ساعات اوج سفر یعنی از ساعت ۵ الی ۹ صبح از سمت پرند و از ساعت ۱۶ الی ۲۱ از سمت تهران با سرفاصله زمانی حدود یک ساعت، قطار دراین جهت ها اعزام می شود.

 

قمری نژاد اظهار داشت: با سیر ناوگان بیشتر و تغییر و کاهش زمان خواب و تعمیر و نگهداری ناوگان، شاهد ایجاد ظرفیت و افزایش بهره وری هستیم.

 

وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت به خودی خود نمی تواند هدف باشد بلکه این افزایش ظرفیت می بایست به افزایش مسافر و جذب مسافر بیشتر منجر شود.

 

قمری نژاد با بیان اینکه جذب مسافر و افزایش مسافر علاوه بر ایجاد ظرفیت مستلزم سایر اقدامات تکمیلی است، افزود: اطلاع رسانی و تبلیغات، افزایش سطح کیفی خدمات (کاهش تاخیرات و کیفیت ناوگان و..) و ایجاد حمل و نقل مکمل از جمله این اقداملات است.

 

وی تصریح کرد: همزمان با ایجاد ظرفیت و با هماهنگی انجام شده با شهرهای پرند و رباط کریم و با انجام تبلیغات محیطی و مجازی، تعداد مسافرین روزانه این مسیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است بطوریکه در اردیهشت ماه سال ۹۶ به بیش از ۳۲۰۰ نفر رسیده است.

 

مدیر پروژه بهره برداری از قطارهای حومه ای یادآور شد؛ تداوم این رویکرد در توسعه و بهره برداری و به کار گیری همه ظرفیت ها در این چارچوب می تواند نتایج چشمگیر تری را به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل