| کد خبر: 875 |

تین نیوز | رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز نوسازی 4000 تاکسی فرسوده شهر تهران خبر داد و گفت: تاکسی‌هایی که مدل آنها از سال 82 به قبل است می‌توانند از امروز با مراجعه به شرکت‌های خصوصی برای نوسازی تاکسی فرسوده خود اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شهرداری تهران مظفر در نشست خبری امروز سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به وجود 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران گفت: این تاکسی‌ها علاوه بر راندمان کاری پایین و کیفیت خدمات رسانی نامناسب که در خور شهر تهران به عنوان یک پایتخت نبوده مشکلات زیست محیطی نیز در بحث آلودگی هوا ایجاد می‌کند.
 
وی افزود: از امروز نوسازی 4000 تاکسی فرسوده شهر تهران را که مدل آنها از سال 82 به قبل است آغاز می‌کنیم. تاکسی‌هایی که دارای این شرایط هستند می‌توانند به کلیه شرکت‌های خصوصی که با ما همکاری می‌کنند مراجعه کنند و برای گرفتن تاکسی نو ثبت نام کنند.
 
وی تاکید کرد: خودروهایی که برای این نوسازی در نظر گرفته شده است سمند EF5 می‌باشد. اولویت اول این جایگزینی پیکان‌های فرسوده شهر تهران هستند که مدل آنها 82 و به قبل است.
 
وی با اشاره به شرایط مناسبی که برای تاکسیرانان با کمک ستاد حمل و نقل و سوخت فراهم شده است گفت: قیمت خودروهای جایگزین 27 میلیون و 800 هزار تومان می‌باشد از این مبلغ 20 میلیون به صورت وام در اختیار تاکسیران‌ها قرار می‌گیرد که این وام از طرف بانک صادرات با سود پنج درصد به رانندگان تعلق می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: پنج میلیون تومان بابت ارزش اسقاط خودروها محاسبه و به رانندگان پرداخت می‌شود و مبلغ 300 هزار تومان دیگر نیز پس از مراجعه رانندگان به مراکز اسقاط به آنها پرداخت می‌شود یعنی 25 میلیون و 300 هزار تومان در قالب تسهیلات در اختیار رانندگان دارای خودروهای فرسوده قرار می‌گیرد و آنان با پرداخت دو میلیون و 550 هزار تومان می‌توانند تاکسی نو دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: در گذشته برای گرفتن این وام تاکسیرانان باید دو ضامن کارمند رسمی دولت معرفی می‌کردند اما در حال حاضر برای تسهیل در امر نوسازی خودروهای فرسوده دو ضامن به یک ضامن کاهش یافته و دیگر لزومی ندارد ضامن حتما کارمند رسمی دولت باشد بلکه کافی است تنها جواز کسب و یا شرایطی که بانک‌ها می‌پذیرند را برای ضمانت رانندگان داشته باشند.
 
وی در خصوص بازپرداخت وام خودروهای فرسوده گفت: بازپرداخت وام به صورت اقساط بلند مدت و در قسط‌های کمتر از 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
 
وی تاکید کرد: به صورت آزمایشی از 10 روز پیش ثبت‌نام رانندگانی که خودروهای فرسوده دارند را آغاز کرده‌ایم که در حال حاضر 1200 نفر برای دریافت خودروی جدید ثبت نام کرده‌اند. این رانندگان توسط پیامک برای دریافت خودروی جدید فراخوان شده‌اند و در حال حاضر در مرحله تشکیل پرونده هستند.
 
وی در خصوص زمان ثبت نام رانندگان برای تحویل خودروهای نو گفت: این ثبت نام تا قبل از پایان سال 92 خواهد بود و رانندگان پس از ثبت نام در شرکت‌های خصوصی همکار سازمان تاکسیرانی می‌توانند با مراجعه به 10 شعبه بانک صادرات که برای این کار در نظر گرفته شده‌اند تشکیل پرونده دهند. پیش بینی می‌کنیم برای تشکیل پرونده از مرحله ثبت نام تا دریافت خودرو جدید مدتی در حدود دو ماه در صورت پیگیری خود رانندگان خودروی جدید به آنها تحویل داده شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد: در اردیبهشت ماه افرادی که برای دریافت خودرو نو ثبت نام کرده‌اند تاکسی‌های جدید خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • ارش رضایی 0 0

    باسلام وتبریک عیدسعید فطر بنده تاکسیرانی از شیراز هستم که با شروع طرح ثبت نام نمودم شرایطی که به بنده تفهیم شد وشرایطی که با ان مواجه هستم خیلی اختلاف و فاصله داره که قابل قیاس نیست قیمت خودرو ۲۷میلیونو ۸۰۰ هزار تومان اعلام شد ولی ایران خودرو ۳۰ میلیونو ۵۰۰ هزار تومان طلب میکند بانک صادرات از ۲۰ میلیون وام ۱میلیونو۳۰۰ هزار تومان را در جا جهت حق ازحمه کسر وسود انرا نیز محاسبه میکند قیمت تاکسی فرسوده را ۵میلیونو۳۰۰ هزار تومان اعللام کردند حال ۴میلیونو۶۰۰ هزارتومان ارزش اسقاط تاکسی فرسوده را اعلام میکنند اتومبیل جایگزین سمند ef۷ مشکلات عدیده زیادی دارد که از چشم کارشناسان دور نمانده ودر کل این خودرو را مناسب تاکسی نمیدانند دراخر غول ضامن وسختگیری بانک برای ضامن است که ۲ ضامن حقوق بگیرباکسرازحقوق راطلب میکنند که پیدا کردن ان مشکل است وباید خرید که این نیز برمشکلات می افزاید تاازخیراینکار بگذرم.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل