| کد خبر: 80026 |

تین نیوز | شاید توقع می‌رفت که هیات‌مدیره شرکت فولکس‌واگن به جای دیدار با وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت و معدن و تجارت را ملاقات می‌کردند تا بلکه زمینه همکاری این شرکت آلمانی با صنعت خودرو کشور فراهم می‌شد، اما هیات‌مدیره این شرکت در اتاق عباس آخوندی حضور یافت و در نهایت وی به تشریح مزایای بازار خودرو ایران پرداخت.

حتی وزیر راه به اعضای هیات‌مدیره فولکس واگن پیشنهاد داد که این شرکت با انتقال دانش فنی و پلت فرم چند نوع خودروی پر تقاضا را در ایران تولید کند. در هر صورت آنچه مشخص است به‌نظر می‌رسد که اگر این شرکت آلمانی قصد حضوری جدی همچون پژو فرانسه در ایران را داشت به‌طور حتم به سراغ مسوولان صنعتی و خودروسازان بزرگ کشور می‌رفت حال آنکه مذاکره با وزیر راه و شهرسازی از بی‌میلی مدیران فولکس واگن برای فعالیت تولیدی در ایران خبر می‌دهد، اما چرا این شرکت با وجود مذاکرات اولیه با ایران‌خودرو از شراکت با خودروسازان بزرگ انصراف داد؟

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو عنوان می‌کند که زیرساخت‌های ایران خودرو و فولکس‌واگن آلمان، برای جوینت شدن بر سر تولید چند محصول به سختی انجام می‌پذیرد این در شرایطی است که سیستم شفاف و غیر‌بوروکراتیک آلمانی‌ها به‌خصوص فولکس واگن برای همکاری با صنعت خودرو ایران مشکلات زیادی را خواهد داشت. وی در ادامه تاکید می‌کند که آلمانی‌ها که حضور بسیار موفقی در بازار چین، برزیل و مکزیک را تجربه کرده‌اند حوصله زیادی برای چالش در بازار ایران ندارند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مدیریت لجستیکی در حوزه حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی در زلزله اخیر کرمانشاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل