| کد خبر: 78579 |

تین نیوز | در حالی شورای رقابت به‌تازگی تصمیم گرفت به‌دلیل انحصاری دانستن بازار خودروی زیر ۲۰۰۰ سی‌سی در قیمت‌گذاری دخالت کند که وزیر صنعت بار دیگر با قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت مخالفت کرد، حال باید دید تصمیم جدید شورا با این اظهارات عملیاتی می‌شود یا خیر.


از همان روزهای نخست ورود شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری خودرو، انتقادات زیادی به این مسئله مطرح می‌شود. در این میان علاوه بر شرکت‌های خودروساز که دل خوشی از قیمت‌های شورای رقابت نداشتند وزیر صنعت هم به اعلام صریح نظرات خود پرداخت. به‌اعتقاد نعمت‌زاده در یک بازار رقابتی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو معنایی ندارد و شورای رقابت نباید به این بازار ورود پیدا کند.

اظهارات وزیر صنعت در حالی مطرح می‌شود که رئیس شورای رقابت بازار خودرو را انحصاری دانسته و اصرار دارد که باید قیمت خودرو براساس دستورالعمل آنها تعیین شود. اخیراً نیز با لغو تحریم‌های بین المللی و حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور وزیر صنعت همچنان مخالفت خود را در تعیین قیمت خودروها آن هم توسط شورای رقابت اعلام کرده و با بیان اینکه سرمایه گذاران و خودرو سازان خارجی با قیمت گذاری دولتی موافق نیستند، می‌گوید: بنابراین به آنها گفته‌ایم که قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود.

وی با بیان "معتقدیم اگر قیمت گذاری، دولتی نباشد خودروها ارزان‌تر خواهد شد" گفت: حدود 4 خودرو سازی دولتی از جمله کرمان خودرو، سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو را داریم، بر همین اساس در تولید خودرو انحصاری وجود ندارد و واردات خودرو هم آزاد است و پارسال بیش از 100هزار خودروی خارجی وارد شد.

رضا شیوا در رابطه با این صحبت‌های وزیر صنعت گفت: اعضای جدید شورای رقابت تصمیم گرفتند تا زمانی که وضعیت تعرفه واردات خودروهای زیر 2هزار سی‌سی این‌گونه باشد دستورالعمل قیمت گذاری این خودروها باید توسط شورای رقابت تعیین شود.

وی با بیان اینکه هنوز بازار خودروهای زیر 2هزار سی‌سی انحصاری است، افزود: اگر بازار خودروهای زیر 2هزار سی‌سی رقابتی شوند شورا دستور العمل قیمت گذاری را تعیین نخواهد کرد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مدیریت لجستیکی در حوزه حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی در زلزله اخیر کرمانشاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل