| کد خبر: 57901 |

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: طور قطع، اگر محدودیت‌های داخلی اعم از محدودیت‌های مقرراتی، نرخ‌گذاری، محدودیت‌های مربوط به تسهیلات مالی اینها را حل کنیم و تحریم ها نیز لغو شوند صنعت حمل و نقل هوایی ظرفیت زیادی برای توسعه دارد و می‌تواند توسعه پیدا کرده و نیازهای کشور را کاملا تامین کند.
 
مقصود اسعدی سامانی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی در دوران تحریم با وجود مشکلات متعددی که در ابعاد داخلی و خارجی داشت، توانست نقش خود را به درستی ایفا کند و برخلاف خواست دشمنان و قدرت‌هایی که ایران را تحریم کردند حتی رشد هم داشته است.
 
وی افزود: اوایل انقلاب تعداد هواپیمای ایران 20 فروند بود که حالا به بیش از 250 فروند رسیده است. این نشان می دهد که علی رغم تحریم ها و محدودیت‌ها ظرفیت و قابلیت‌های خوبی برای رشد و توسعه و پیشرفت داریم.
 
اسعدی سامانی تصریح کرد: الزاماتی مانند به روز کردن تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور، آموزش و تربیت نیروهای متخصص و بالا بردن استانداردهای آموزشی باید فراهم شده و از همه مهم‌تر باید اصلاح ساختار سازمان هواپیمایی کشوری و تمرکز سیاستگذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها در سازمان هواپیمایی کشور نیز باید انجام شود تا بتوان به نتایج مطلوب در این حوزه رسید.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: ساختار هواپیمایی کشوری نیز تابع قانون خدمات کشوری است و این ساختار، اجازه ورود نیروهای متخصص و مجرب این صنعت به سازمان را نمی‌دهد. باید این ساختار دگرگون شود تا بهترین و زبده‌ترین و کارشناس‌ترین نیروهای حوزه حمل و نقل هوایی بتوانند در سازمان هواپیمایی کشوری حضور یافته و در سیاستگذاری‌ها و نظارت‌ها نقش خود را به درستی ایفا کنند.
 
به گفته وی، اگر این الزامات انجام شود، صنعت هواپیمایی چشم انداز خوبی برای رشد و توسعه خواهد داشت و می‌تواند رضایت مردم را جلب کند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • اکبر مقامی 0 0

    اقای سامانی خسته نباشید. برادر گرامی ظرفیت زیاد است ولی زمینه بهره برداری از این پتانسیل بعلت وجود رانت و پارتی تاکنون فراهم نشده و این عدم وجود زمینه و فساد حاکم مانع از هرگونه رشد و بالندگی در صنعت هوایی و سوئ استفاده افراد سودجویی است که با گل آلود شدن اب با اجرای اهداف پلید خود جان مردم و اعتبار صنعت را به بازی گرفته اند.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل