| کد خبر: 432 |

تین نیوز | مجموعه مدیریت شهری با حضور مسئولان استانی در صحن علنی شورا به بیان دغدغه‌های شیوه تأمین اعتبار برای تقویت ناوگان حمل‌ و نقل اتوبوسرانی و خرید ماشین‌آلات پرداختند.
 جلسه شورای اسلامی شهر قزوین صبح امروز با محوریت رشد و توسعه بافت تاریخی شهر حول محور امامزاده‌ها با مشارکت هیئت‌امنای امامزاده‌های مذکور و شیوه تأمین اعتبار برای تقویت ناوگان حمل‌ و نقل اتوبوسرانی و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات سازمان عمران در تالار مردمی این شورا برگزار شد.
 
در این جلسه مرتضی روزبه استاندار قزوین، سعید میربها فرماندار قزوین، نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود نصرتی شهردار قزوین، مدیران مناطق سه‌گانه، منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار قزوین و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین حضور داشتند.
 
مسعود نصرتی شهردار قزوین در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه یکی از محوریت برگزاری این جلسه شیوه تأمین اعتبار برای تقویت ناوگان حمل‌ و نقل اتوبوسرانی و خرید ماشین‌آلات و تجهیزات سازمان عمران است، اظهار داشت: این موضوع برای مجموعه مدیریت شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
این مسئول بیان کرد: سازمان عمران شهرداری قزوین طبق برآوردی که برای ارائه خدمات به شهروندان قزوینی با توجه به تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل و افزایش هزینه‌های سوخت انجام داده، این نهاد برای اجرای برنامه‌های خود در سال 93 نیاز به هشت میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار دارد.
 
وی یادآور شد: افزایش هزینه‌های سوختی که در سال آینده وجود دارد، شهرداری قزوین به تنهایی نمی‌تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند و باید مسئولان استانی به این نهاد در برطرف کردن مشکلات و ارائه خدمات حمل و نقل به شهروندان کمک کند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه وزارت کشور هر ساله در تأمین هزینه‌های ناوگان حمل و نقل به شهرداری‌ها کمک می‌کرد، ابراز داشت: متأسفانه این نهاد با توجه به افزایش نرخ سوختی که صورت گرفته، به شهرداری‌ها اعلام کرده که هیچ مبلغی را برای کمک به این ناوگان پرداخت نمی‌کند که این مهم موجب به وجود آوردن مشکلات دیگری در این زمینه شده است.
 
نصرتی با اشاره به اینکه بیش از هفت میلیارد تومان ما به تفاوت قیمت بلیط در بودجه 93 و 24 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی احتیاج داریم، ابراز داشت: توجه به این دو بند از ضروریت‌های بودجه 93 است که متأسفانه تاکنون در تراز این بودجه دیده نشده که از استانداری به شیوه‌های مختلف تقاضای حمایت در این خصوص را داریم.
 
وی یادآور شد: قیمت خرید اتوبوس‌های جدید از 120 میلیون تومان به بیش از 500 میلیون تومان افزایش یافته که برای خرید این خودروها باید حمایت‌های ویژه‌‌ای از سوی مسئولان استانی صورت بگیرد تا شهرداری با مشکلی در این زمینه مواجه نشود.
 
وی با بیان اینکه قزوین نخستین شهر در نوسازی ناوگان حمل و نقل بوده که توانست دو سال به عمر این ناوگان اضافه کند، ابراز داشت: بیشتر استان‌ها از شهرداری قزوین بازدید کردند که این مهم بیانگر موفقیت مدیریت این شهر بوده است.
 
حکمت‌الله داوودی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این جلسه ابراز داشت: استفاده بیشتر از خودروهای شخصی موجب افزایش آلودگی شهری و حجم بار ترافیک می‌شود که باید با توسعه حمل و نقل عمومی، استفاده مردم را از این خودروها کاهش داد.
 
وی با اشاره به اینکه 240 اتوبوس در سیستم حمل و نقل شهر قزوین وجود دارد، بیان کرد: باید با نوسازی، شیک کردن و ارائه خدمات مناسب سرمایشی و گرمایشی اتوبوس‌های و جابه‌جایی کردن مسافران با حفظ کرامت انسانی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان رغبت و انگیزه شهروندان قزوینی را از این وسیله‌ نقلیه ارتقا داد.
 
عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همچنین باید میزان انتظار حمل‌ و نقل عمومی در ایستگاه‌ها و ایجاد ایستگاه‌های مناسب هم‌شأن شهروندان قزوینی هم مورد توجه قرار بگیرد تا مردم استفاده از اتوبوس را به خودروهای شخصی ترجیح بدهند.
 
وی با اشاره به افزایش سوخت در سال‌های آینده ابراز داشت: مطمئنا با تحقق این مهم به مرور زمان استفاده شهروندان از تاکسی با توجه به افزایش نرخ کرایه کاهش می‌یابد که در این راستا باید کیفیت و کمیت حمل و نقل عمومی را ارتقا داد تا جابه‌جایی شهروندان به نحو مطلوبی در این شهر انجام شود.
 
شهلا عطائی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این جلسه بیان کرد: برای تأمین اعتبار در حمل و نقل عمومی نیاز به اعتبارات دولتی است که این مهم انجام نشده و اکنون باید با به‌کارگیری راهکارهایی از جمله دریافت وام‌های خارجی و داخلی مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کرد.
 
وی با اشاره به اینکه شهرداری برخی شهرها برای رفع مشکلات حمل و نقل اقدام به دریافت وام از کشورهای خارج کردند، بیان کرد: ما نیز می‌توانیم با انجام این اقدام مشکلات خود را در این شهر برطرف کنیم.
 
محمدرضا صدیقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: استفاده از اتوبوس‌ها به ویژه در برخی خیابان‌های مرکز شهر قزوین مانند سبزه‌میدان و امام خمینی (ره) موجب افزایش حجم بار ترافیک می‌شود که پیشنهاد می‌کنم برای رفع این مشکل مینی‌بوس‌هایی را جایگزین این اتوبوس‌ها کنیم.
 
همچنین نادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه این جلسه گفت: نگاه به تراکم‌فروشی دوباره در مناطق شهری و تغییر کاربری نباید به عنوان منبع درآمد پایدار برای مدیریت شهری در نظر گرفته شود.
 
وی ادامه داد: نگاه درآمدی شهرداری قزوین به ساخت‌ و ساز موجب بروز مشکلاتی در این زمینه می‌شود، چراکه این مهم در شش سال آینده به نصف می‌رسد و اگر این نهاد بخواهد فقط به این موضوع جنبه درآمدی نگاه کند در آینده با مشکل جدی روبرو می‌شود.
 
محمدزاده خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین باید برای کسب درآمد خود به راهکاری دیگری در تأمین منابع فکر کند تا بتواند مشکلات خود را برطرف کرده و با هیچ مشکلی در تأمین درآمد خود مواجه نشود.
 
وی با بیان اینکه در گذشته کسری مسکن در قزوین بوده که با ساخت و سازهایی که صورت گرفته این کسری برطرف شده و تا شش سال آینده تقریباً نیاز عرضه و تقاضا یکسان می‌شود و ساخت و ساز قابل توجهی رخ نمی‌دهد که برای شهرداری منبع درآمد باشد، یادآور شد: بر این اساس باید این نهاد با استفاده از روشنفکران به فکر تأمین منبع درآمد دیگری باشد.
 
استاندار قزوین در ادامه این جلسه ابراز داشت: استفاده از حمل و نقل عمومی باید جایگزین خودروهای شخصی شود تا با تحقق این مهم حجم بار ترافیک شهری و آلودگی ناشی از آن در شهر کاهش یابد.
 
وی ابراز داشت: شهرداری قزوین باید یک اتاق فکری با حضور متفکران و صاحب‌نظران تشکیل دهد تا نحوه کسب درآمد پایدار و ثابت را برای این نهاد تعریف کرده تا با تولید ثروت مشکلات شهری را برطرف کند.
 
این مسئول اظهار داشت:‌ ناوگان اتوبوسرانی قزوین تاکنون اقدامات مطلوبی را در نوسازی ناوگان و ارائه خدمات به شهروندان قزوینی انجام داده که در جای خود قابل تقدیر است.
 
استاندار قزوین ادامه داد: اکنون این ناوگان باید کیفیت و کمیت خود را نسبت به گذشته بیشتر ارتقا دهد تا استفاده شهروندان قزوینی از این وسیله‌نقلیه با هدف کاهش حجم بار ترافیک در این شهر افزایش یابد.
 
وی به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در جریان این طرح باید تعداد اتوبوس‌ها را افزایش بدهیم تا با افزایش قیمت سوخت، شهروندان با مشکلات جدیدی روبرو نشوند، بر این اساس ارتقای کیفیت و کمیت این ناوگان باید در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار بگیرد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه باید برای کاهش حجم بار ترافیک خیابان‌های سبزه‌میدان، خیام و فردوسی تدابیری خوبی اندیشیده شود، بیان کرد: مسئولان مربوطه در راستای تحقق این مهم اقدامات لازم را انجام بدهند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل