| کد خبر: 39311 |

تین نیوز | مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر ضرورت برطرف کردن مشکلات قانونی و دست و پاگیر، گفت: مشکلات قانونی که در این راه وجود دارد را مشخص و راهکارهایی برای رفع آن به وزیر صنعت ارائه داده ایم.
 
سعید مدنی گفت: صنعت خودروسازی نقش بسیار معناداری در اقتصاد و صنعت ایران دارد و در صورتی که با تمام ظرفیت فعالیت کند، تولید ناخالص ملی نقش 5 درصدی دارد و  این نقش در کل صنعت، بیش از 20 درصد ارزش آفرین است.
 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: دلیل اصلی پیشرفتی که در اقتصاد ایجاد شده، رشد 70 درصدی صنعت خودروسازی است که باعث شده اقتصاد 4 تا 6 درصد رشد کند و بر همین اساس، نگاه دشمنان برای ضربه زدن به این صنعت معطوف شده است.
 
وی با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از صنعت خودروسازی گفت: خوشبختانه با استقرار دولت جدید و حمایت‌هایی که از این صنعت صورت گرفته، از شرایط سختی که برای این صنعت توسط دشمنان خارجی و بعضی افراد داخلی ایجاد شده بود، گذر کردیم و امیدواریم این حمایت ها ادامه داشته باشد.
 
مدنی با تاکید بر ضرورت برطرف کردن مشکلات قانونی و دست و پاگیر گفت: کمک به صنعت به نوعی کمک به اقتصاد، اشتغال و رفاه اجتماعی است و تاثیر این صنعت در تمامی حوزه های کشور غیر قابل انکار است و بر همین اساس مشکلات قانونی که در این راه وجود دارد را مشخص و راهکارهایی برای رفع آن به وزیر صنعت ارائه داده ایم.
 
وی تصریح کرد: دولت باید در حوزه صادرات به خودروسازان کمک کند؛ چرا که در مرزها و گمرکات دچار مشکل هستیم و بعضی از قوانین، مقررات و رویه ها باید اصلاح شود و در این خصوص حتی حاضر به سرمایه گذاری هستیم.
 
مدنی در خصوص جایگزینی خودروهای فرسوده نیز گفت: طرح جایگزینی خودروهای فرسوده هم به لحاظ زیست محیطی برای کشور مهم است و هم به لحاظ تولید محصول برای خودروسازان اهمیت دارد و لذا دولت در این زمینه می تواند با ایجاد تسهیلات بانکی برای بالا بردن قدرت خرید مردم از طریق لیزینگ هم به کاهش آلودگی هوا کمک کند و هم  باعث روی پا ماندن این صنعت شود.   
 
همچنین، معاون امور مجلس رئیس جمهور پس از بازدید از خطوط تولید سایپا گفت: در بازدید از شرکت سایپا با وجود مشکلات موجود احساس کردم که تحرک جدیدی در این شرکت ایجاد شده که نشان از تلاش تمامی کارکنان این شرکت است..
 
حجت الاسلام مجید انصاری، معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صنعت خودرو از ابتدای ایجاد این صنعت در کشور وجود داشته گفت: صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم و استراتژیک است و به نوعی نماد دانش فنی برای کشورهای تولید کننده خودرو است و در کشور ما هم با وجود شرایط خاصی که پس از انقلاب و جنگ ایجاد شد، در این صنعت کارهای مهم و اساسی صورت گرفته و پیشرفت های خوبی انجام شده است.
 
وی گفت: دولت خود را متعهد به حمایت از این صنعت مهم می داند و این حمایت باید به استواری صنعت ختم شود هرچند منتقدینی هم وجود دارند و این حمایت را مانع از ایجاد رقابت و حرکت رو به جلو می دانند.
 
معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم نباید خودروهای داخلی را با خودروهای وارداتی قیاس کنند گفت: باید مولفه های موثر بر قیمت و کیفیت خودروهای داخلی بررسی و تحلیل شود.
 
وی خاطر نشان کرد: البته با توجه به ابعاد مهم این صنعت در تولید ناخالص ملی و ایجاد اشتغال باید به آن دقت نظر داشت و در ایجاد تنوع و بحث توسعه و گسترش بازار آن توجه ویژه کرد.
 
انصاری گفت: حضور محصولات ایرانی در بازارهای همسایه نمادی از توانمندی و پیشرفت در این صنعت است البته  با توجه به گسترش حضور رقبای خارجی به خصوص چینی ها در این بازارها باید بر روی بهبود کیفیت و کاهش قیمت تمام شده محصول دقت نظر بیشتری شود.
 
وی تصریح کرد: مشکلات تحریم و منابع مالی در تولید برای دولت هم بسیار محسوس است و دولت برای حمایت از این صنعت بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، سعی کرده با شناسایی و رفع قوانین دست و پا گیر که مانع از حرکت سریع این صنعت می شود به نوعی راه را برای حرکت سریع تر این صنعت مهیا کند.
 
معاون امور مجلس رئیس جمهور گروه خودروسازی سایپا را یکی از دو تولید کننده عمده خودرو در کشور که نام شناخته شده ای دارد دانست وگفت: با وجود مشکلات و وقفه هایی که در صنعت خودرو بوده خوشبختانه با سیاست های دولت تدبیر و امید تحرک جدیدی در این گروه خودروساز ایجاد شده است و آمارها نیز نسبت به سال گذشته حکایت از این موضوع را دارد.
 
وی اقداماتی را که در خودروسازی به لحاظ کیفیتی و کاهش مصرف سوخت ایجاد شده را روبه جلو دانست و گفت: اینکه محصولات سایپا در بازارهای منطقه به خصوص کشورهای عراق و سوریه جایگاه مهم و رو به جلو دارند جای خوشحالی دارد و امیدواریم گام به گام به سمت ارتقای کیفی خودروها پیش برویم و خودرو ملی در تراز نام مردم و کشور ایران تولید کنیم.
 
انصاری گفت: دولت حمایت های نرم افزاری در جهت آسان سازی قوانین و مقررات و افزایش توان وام دهی بانک ها را در جهت حل مشکلات خودروسازان و ایجاد نقدینگی برای خرید مردم مهیا می کند و نگاه دولت به این حوزه حمایتی است و خودروسازان هم باید در جهت کیفیت و کاهش قیمت گام بردارند. 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل