| کد خبر: 34554 |

تین نیوز | عضو انجمن قطعه سازان ایران گفت: قیمت گذاری دستوری خودرو از سوی شورای رقابت،سرمایه گذاری خودروساز و قطعه سازان در شبکه تامین را بر باد می دهد.
 
محمدرضا نجفی منش افزود: قیمت گذاری دستوری در هیچ جای دنیا متداول نیست و باید اجازه دهیم بازار قیمت را تعیین کند که در آن صورت اگر قیمت بالا باشد، محصول شکست می خورد و اگر قیمت مناسب باشد، از آن استقبال می شود.
 
وی با اشاره به قیمت گذاری حدود 42 میلیون تومانی برای خودروی دنا توسط شورای رقابت، گفت: از چهار سال پیش بارها گفته شد که دخالت دولت یا هر نهاد دیگری در قیمت گذاری کار درستی نیست و نه تنها هیچ دولتی در دنیا در قیمت گذاری دخالت نکرده، بلکه تاکنون کسی این کار را تایید نکرده و نخواسته از ما پیروی کند.
 
نجفی منش افزود: اگر اعتقاد داریم که مدل های جدید باید عرضه شود، نمی توانیم با سرکوب قیمتی جلوی ورود آن به بازار را بگیریم، این دو با هم تناسب ندارند.
 
عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی ایران پیشنهاد کرد دولت دست از سر قیمت گذاری خودرو بردارد و بگذارد بازار کار خودش را بکند.
 
وی گفت: در شرایطی که هم میزان واردات قابل توجه است و هم خودروسازان داخلی بسیاری در کشور فعالیت دارند و فضا رقابتی است، مطمئنا قیمت نادرست دوام نمی آورد.
 
نجفی منش افزود: این شیوه قیمت گذاری برای ایران خودرو صرف ندارد و سرمایه گذاری انجام شده، بی استفاده خواهد ماند که زیان بزرگی هم به صنعت قطعه سازی و هم به صنعت کشور وارد می کند.
 
نجفی منش با اشاره به انتقادهای جاری در مورد نداشتن خودرو به روز، گفت: سرکوب خودرویی که طراحی زیبا دارد و مورد اقبال مردم قرار می گیرد، به صلاح کشور نیست.
 
وی افزود: قطعه سازان برای تامین قطعات دنا برنامه ریزی و آمادگی ایجاد کرده اند که با توجه به قیمت دستوری، بلااستفاده می ماند و بعدها اگر خودروسازی بخواهد پروژه جدیدی را معرفی کند، اطمینان نمی کنند که بدون مزاحمت به تولید برسد.
 
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی، یادآور شد: ترویج اقتصاد مقاومتی، خروج از رکود و نگاه به درون، با ادامه روش های غلط گذشته امکان پذیر نیست و تناقض ایجاد می کند.
 
وی خواستار تدارک تسهیلات لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی شد و گفت: این کار با تشدید فشارها امکان پذیر نیست. دولت باید قیمت گذاری خودرو را از انحصار خارج کرده و اجازه دهد مثل همه کشورها، بازار تعیین کننده قیمت شود.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل