| کد خبر: 27904 |

تین نیوز |   انگار هرچه از رعایت نكردن افزایش ارتقای كیفیت خودرو بگوییم، فایده‌ای نداشته باشد. خودروسازانی كه اگرچه سودای افزایش قیمت محصولات را همیشه در سر دارند اما هیچگاه نخواستند همزمان با افزایش قیمت، به كیفیت تولیدات خود توجهی داشته باشند. این در حالی است كه خودروسازها با بدهی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان یکی از بزرگترین بدهکاران در سیستم بانکی هستند که تولید را از این منظر با چالش جدی رو به رو کرده اند.
موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره ارزیابی خود از وضعیت خودروسازان در کشور به موج اظهارکرد: کمیسیون صنایع مجلس، پس از بررسی هایی که از این صنعت داشت، تخلفات گوناگونی را متوجه خودروسازان ساخت که این تخلفات باعث افزایش قیمت خودرو و تحمیل هزینه های آن بر دوش مردم شده بود.وی ادامه داد: از جمله هزینه های تحمیلی باید به پاداش های فراوان و هزینه های بی مورد خودروسازان اشاره داشت که تنها از جیب مشتریان به واسطه افزایش قیمت ها تأمین می‌شود.نماینده مردم در خانه ملت، با اشاره به رقابت پذیری محصولات تولیدی تصریح کرد: معمولا باید طبق شاخصه های رقابت پذیری، کاهش قیمت خودرو در راستای جذب مشتری باشد و مجلس نیز به خاطر تحقق این موضوع تعرفه واردات خودرو را از 90 به 70 درصد رساند تا این رقابت بین خودروسازان ایجاد شود.وی افزود: اما پس از دیدار خودروسازان با مقام معظم رهبری و گلایه هایی که از رشد بیکاری و تعطیلی کارخانه های خودروسازی کرده بودند، بحث های مجددی در کمیسیون صنایع بار دیگر پیرو همین موضوع آغاز شد و تعرفه به 90 درصد رسید.عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس به موضوع تسهیلات دریافتی خودروسازها از بانک ها نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: خودروسازان بزرگترین بدهکار به شبکه های بانکی کشور هستند و با تسهیلاتی که تاکنون گرفته اند به جای آنکه آن پول را در تولید سرمایه گذاری کنند، سهام یک بانک را خریداری کردند؛ خودروسازها بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارند که واقعا تولید از این منظر با چالش جدی رو به رو است.وی ادامه داد: این تسهیلات با سودهای کم بهره پرداخت شده است تا صنعت خودروسازی از گرداب رکود خارج شود، اما؛ متأسفانه این منابع در جایی به غیر از تولید سرمایه گذاری شده است.عضو کمیسیون برنامه، بودجه در خصوص گرانی خودرو نیز گفت: یک بخشی از گرانی های خودرو در تمامی دنیا طبیعی است، اما پس از بررسی گرانی خودرو در کشورمان در می‌یابیم که این افزایش ها ناشی از هزینه های بالاسری تحمیلی بر مشتری واقعی بوده است.وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران خودروساز رویه مناسب و مشتری مداری را در تولید و قیمت گذاری خودروها انتخاب نکرده اند و باید با اصلاح وضعیت فعلی، مشتری مداری را در دستور کار خود قرار دهند

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مدیریت لجستیکی در حوزه حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی در زلزله اخیر کرمانشاه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل