| کد خبر: 15000 |

تین نیوز | عضو هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به خصوصی سازی حمل و نقل دریایی و تغییر مسئول عملیات بندر شهید رجایی،گفت: تغییر مسیر کشتی و عدم تخلیه و بارگیری دوباره در بنادر جنوبی بندر عباس،در هر تن ۱۰۰ دلار کاهش هزینه در بردارد.
 
مسعود دانشمند اظهار کرد: اپراتور اول بند رشهید رجایی از سوی آمریکایی ها به بهانه وابستگی این  اپراتور به دستگاه های نظامی در لیست تحریم ها قرار گرفت که باتوجه به رفع این موضوع هزینه حمل و نقل کاهش و سرعت انتقال و اعتبار بنادر بندر عباس افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: این اقدام امیدواری به ورود کشتی های اقیانوس پیما شرکت های اروپایی را افزایش داده و در حال حاضر شرکت های بزرگ برای ورود به بنادر ایرانی در حال برنامه ریزی هستند.

وی با اشاره به این که باید در راستای ارتقا منافع ملی قدم برداشته شود، تاکید کرد: نیاز اصلی حمل و نقل دریایی خصوصی سازی بخش های مختلف آن است که با اجرای درست این کار می توان فعالیت بنادر، رقابت پذیری در بین بنادر و کاهش هزینه ها را افزایش و ایجاد مشکلات که در زمان تحریم ایجاد شده اند را تضعیف کرد.

دانشمند یادآور شد: با خصوصی سازی و اجاره بنادر به شرکت های خصوصی حتی شرکت های خارجی قرار نیست مانند پادشاهان گذشته عمل شود و منافع کشور از بین رود.

او تصریح کرد: در اجاره بنادر باید حق نظارت و مالکیت برای دولت پابرجا بماند و با خصوصی سازی می توان بنادر و بهره وری بنادر را با ورود دستگاه های نوین و سیستماتیک توسط مستاجران خارجی ارتقا داد.

وی خاطرنشان کرد: قانون قدیم تجارت بسیار تاثیرگذار تر از قانون فعلی است و باید قانون قدیم اصلاح می شوند نه به طور کامل آن  کنار گذاشته شود، قانون قدیم تنها با اصلاح و همخوانی با تجارت به روز دنیا می توانست اجرایی و تاثیر گذار بماند.

عضو هئیت نمایندگان اتاق تهران بیان کرد: قانون تجارت از دو بخش تشکیل شده که جداسازی قانون شرکت ها از آن می تواند مفید واقع شود زیرا در چند دهه گذشته قوانین شرکت ها تغییر آنچنانی نداشته و با جداسازی آن از دیگر قوانین تجارت می توان درباره مابقی قانون به راحتی و تخصصی بحث و تبادل نظر انجام کیرد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل