| کد خبر: 169505 |

گزارش‌های BIMCO حاکی از آن است که، به دلیل نرخ حمل و پایین بودن بهره‌وری ناوگان‌ها، سال 2018 برای نفت‌کش‌ها بسیار ناامیدکننده بوده است.

تین‌نیوز | 

گزارش‌های BIMCO حاکی از آن است که، به دلیل نرخ حمل و پایین بودن بهره‌وری ناوگان‌ها، سال 2018 برای نفت‌کش‌ها بسیار ناامیدکننده بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، این صنعت، بعد از سال 2015 با نتیجه بسیار عالی، سال 2016 با نتیجه خوب و سال 2017 با نتیجه مطلوب، پس از سه سال سود با رکود مواجه شده است.

درآمد حاصل از نفت خام، هرگز این درجه از رکود را در کارنامه خود نداشته است. درآمد حامل‌های غول‌پیکر نفت خام (VLCCS)، در نیمه اول سال 2018، به میزان ناچیزِ 6هزار دلار در روز رسیده است، درحالی‌که یک تانکر Suezmax معادل 10هزار و 908دلار در روز و یک Aframax، نزدیک به 10 هزار دلار در روز درآمد داشته‌اند.

علاوه بر این، تعداد کل ناوگان نفت خام در سال 2018 ثابت بوده و در طول 12 ماه گذشته، ناوگان‌های VLCC و Aframax، به دلیل فشارهای ناشی از تقاضای پایین این محموله‌ها افزایش نیافته‌اند.

این صنعت برای رسیدن به درآمد بیشتر، نیازمند رشد ناوگان و افزایش میزان  تقاضا تا رسیدن به سطح نرمال است.

در حال حاضر 110 فروند VLCC، پنجاه نفت‌کش Suezmax  و 124 نفت‌کش Aframax  سفارش داده‌شده است که VLCC ها، تا 33 ماه آینده تحویل خواهند شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین