| کد خبر: 161139 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

از صنایع دریایی حمایت می‌کنیم

هم اکنون در کشور تا سه میلیون TEU جابجایی کانتینر وجود دارد که بخشی از آن از سوی لاینرهای خارجی انجام می‌شود بنابراین باید برای تقویت حمل‌ونقل کانتینری داخلی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

تین نیوز
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نفتکش سانچی گفت: متعاقب هر حادثه باید درس‌های از آن آموخت تا ایمنی دریایی و دریانوردی را ارتقا داد.
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد راستاد که در بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی سخن می‌گفت با اشاره به سانحه دلخراش نفتکش سانچی اظهار داشت: در قالب یک تفاهم‌نامه چند جانبه از کشورهای ذی‌نفع در سانحه کشتی سانچی تلاش می‌کنیم به یک پاسخ شفاف دست پیدا کنیم.
وی افزود: سازمان بین‌المللی دریانوردی(IMO) نسبت به سانحه سانچی نگاه ویژه‌ای دارد و از آن به عنوان موضوعی برای تدوین مقررات جدید بهره می‌برد.
راستاد با بیان این‌که در این سانحه یکی از شرکت‌های بزرگ کشتیرانی کشور لطمه دید، خاطر نشان کرد: باید تمام امکانات خود را به‌کار گیریم تا شرکت‌های کشتیرانی داخلی در بازار پرتلاطم جهانی بدون دغدغه تردد کنند.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اشاره‌ای نیز به فراز و فرود قیمت‌های حمل در بخش دریایی داشت و در این باره اظهار کرد: این نوسان‌ها شرکت‌ها را به ورشکستگی می‌کشاند و آنها را به سمت ادغام سوق می‌دهد.
او ناوگان تحت مالکیت کشور را ۲۲۹ فروند کشتی اقیانوس پیما اعلام داشت و گفت: این تعداد به معنای یک درصد از ظرفیت ناوگان جهانی است که رتبه بیستم را برای ایران به ارمغان آورده است.
راستاد با بیان اینکه باید در حوزه حمل‌ونقل کانتینری نیز رتبه خود را ارتقا دهیم، افزود: هم اکنون در کشور تا سه  میلیون TEU جابجایی کانتینر وجود دارد که بخشی از آن از سوی لاینرهای خارجی انجام می‌شود بنابراین باید برای تقویت حمل‌ونقل کانتینری داخلی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.
او در ادامه تربیت و آموزش دریانوردان طبق استانداردهای بین‌المللی را یکی دیگر از اهداف مهم بخش دریایی ارزیابی کرد و یادآور شد: تاکنون دریانوردان بسیار خوبی را به ناوگان بین‌المللی معرفی‌کرده‌ایم و می‌توانیم این ناوگان را برای بهره‌گیری از دریانوردان آموزش دیده ایرانی متقاعد کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهاراتش درباره حوزه بندری کشور گفت: اگر بخواهیم در حوزه حمل‌ونقل دریایی و خدمات بندری در دنیا جایگاه درخور کشور داشته باشیم باید رقابت‌پذیری بنادر خود را ارتقا دهیم.
او با بیان اینکه الگوی بنادر هاب و فیدری در جهان تغییر کرده است، افزود: با توجه به رتبه‌هایی که در حوزه بندری داریم مانند رتبه ۶۹ در آخرین ارزیابی بندری راهی دشوار و طولانی برای ارتقا بنادر کشور در پیش داریم.

راستاد یکی از راهبردهای مهم سازمان بنادر را افزایش نقش بخش خصوصی اعلام کرد و تصریح کرد: به دنبال ایجاد مراکز توزیع، لجستیک، ایجاد ارزش افزوده و تولیدی هستیم تا رقابت پذیری بنادر را ارتقا دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر راهبردهای مجموعه تحت امر خود در حوزه بنادر و دریایی را توسعه گردشگری دریایی، استفاده از ظرفیت‌های خارجی در حوزه سالویج و حفاظت از محیط زیست دریایی اعلام و خاطر نشان کرد: حمایت از صنایع دریایی نیز از جمله مواردی است که به  آن توجه ویژه خواهیم داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.