| کد خبر: 158696 |

◄ ناپدید شدن 30 ایرانی در برخورد نفت‌کش ایرانی و کشتی باری چین

در پی برخورد یک نفت‌کش ایرانی با یک کشتی باری چین در آب‌های این کشور نفت‌کش ایرانی به‌کلی آتش گرفت و 32 خدمه آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی ناپدید شدند.

تین نیوز

در پی برخورد یک نفت‌کش ایرانی با یک کشتی باری چین در آب‌های این کشور نفت‌کش ایرانی به‌کلی آتش گرفت و 32 خدمه آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی ناپدید شدند.

بنا بر بیانیه وزارت حمل‌ونقل چین، در پی این برخورد که شنبه حدود ساعت ۲۰ به‌وقت محلی (۱۲ به‌وقت گرینویچ) روی داد، یک تانکر حامل ۱۳۶ هزار تن نفت تغلیظ شده به‌طور کامل آتش گرفت و خدمه آن که ۳۲ نفر شامل ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی بودند، ناپدید شدند.

عملیات جستجو برای یافتن این افراد ادامه دارد.

وزارت حمل‌ونقل چین افزود دومین کشتی که یک کشتی باری چینی است متحمل خسارتی که امنیتش را به خطر بیندازد نشده است و خدمه آن نجات داده شدند.

­وزارت حمل‌ونقل چین توضیح داد: حدود ساعت یک روز یکشنبه به‌وقت گرینویچ، آتش‌سوزی در نفت‌کش که هنوز روی آب شناور بود، ادامه داشت و آثار نفت روی سطح آب قابل‌مشاهده بود.

این حادثه حدود ۱۶۰ مایل دریایی (۳۰۰ کیلومتری) شرق دلتای رودخانه یانگ‌تسه نزدیک شهر شانگهای، در شرق چین روی داد.

وزارت حمل‌ونقل چین خاطرنشان کرد: نفت‌کش سانچی با پرچم پاناما و طول ۲۷۴ متر برای شرکت ایرانی «برایت شیپینگ» کار می‌کرد و به سمت کره جنوبی برای تحویل محموله خود درحرکت بود.

دومین کشتی، یک کشتی باری چینی با پرچم هنگ‌کنگ حامل ۶۴ هزار تن غلات بود که ۲۱ نفر خدمه آن که همگی ملیت چینی دارند، نجات داده شدند.

مقامات دریایی چین 8 کشتی را برای عملیات جستجو و نجات به محل حادثه فرستادند و کره جنوبی نیز در این عملیات شرکت دارد. کره جنوبی یک کشتی گارد ساحلی و یک هواپیما را به محل حادثه اعزام کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.