| کد خبر: 78697 |

تین نیوز | سیاست نکاشت شعاری ذلت بار است اگر قرار است نکاریم باید نفت بیشتری بفروشیم و محصولات کشاورزی را از خارج وارد کنیم در حالی که با رویکرد بسیجی می‌شود کارهای خوبی انجام داد و حتی با کاهش مصرف آب محصولات بیشتری تولید کرد و صادر کننده نیز شد که در حال حاضر چنین طرحی توسط بسیج در حال بررسی و انجام است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: 50 سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری مدیریت کرده‌ایم و خروجی این 50 سال رسیدن پیکان به پراید بوده و این در حالی است که در موشک‌سازی با بی‌توجهی به واردات فناوری از موشک 3 کیلومتر برد به موشک ماهواره بر رسیده‌ایم.

 سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از تراکتور‌ سنگین 1500 و تراکتور 470 برنجی با بیان اینکه شعار ما می‌توانیم امام راحل بزرگ‌ترین دستاوردها را برای ملت ایران به همراه داشت، اظهار داشت: در سایه این شعار توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی برسیم و امروز شاهد ساخت محصولات و فن‌آوری‌های جدید در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه موفقیت تراکتورسازی تبریز در ساخت محصولات جدید یک جهاد و اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است یادآور شد: ساخت محصولات جدید در تراکتورسازی تبریز در شرایط تحریم صورت گرفته و این فرمول را از اول انقلاب به کار برده که همواره موفق بوده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: حتی اینکه امروز در صنایع دفاعی پیشرفت زیادی داشته‌ایم به خاطر تحریم‌ها بوده و هیچ کس در جهان حاضر نشد هیچ تکنولوژی را به ما بدهد.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در خودروسازی 10 برابر صنایع دفاعی بوده گفت: چون تحریم بودیم پیشرفت خوبی در زمینه دفاعی داشتیم و این صنعتی مهم در کشور است که

اگر برای 130 هزار خودرو در کشور تسهیلات پرداخته‌ایم می‌توانیم برای 10 هزار تراکتور نیز تسهیلات پرداخت کنیم

سردار نقدی گفت: 50 سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری، مدیریت کرده‌ایم و خروجی این 50 سال رسیدن پیکان به پراید بوده و این در حالی است که در موشک‌سازی با بی‌توجهی به واردات از موشک 3 کیلومتر برد به موشک ماهواره بر رسیده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: در زمینه ساخت تراکتورهای جدید در تبریز کار جهادی انجام شده و در مدت 7 ماه تراکتورهای جدید به تولید انبوه رسیده و در این میان ظرفیت برای افزایش تولیدات زیاد است.

وی با انتقاد از توافق صورت گرفته با پژو اظهار داشت: پژو خط تولید تاریخ گذشته خود را به ما می‌فروشد و فناوری جدید را منتقل نمی‌کند و پس از چند سال دوباره با مشکل مواجه شده و خط تولید قدیمی و بدون مشتری روی دست ما خواهد ماند.

احتمال سیاست دامپینگ در واردات تراکتور وجود دارد تا تولید داخلی ما را زمین بزنند و با قیمت بسیار ارزان‌تر اجناس را به کشور وارد کنند

سردار نقدی در ادامه سخنان خود یادآور شد: افزایش ظرفیت کارخانه‌ای مانند تراکتورسازی موجب ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود و در زمینه کارهای جهادی در کشور نیز نمونه‌های خوبی داریم که یکی از این کارهای جهادی کشت یونجه با روش‌‌های جدید و بازدهی سه برابری است که به آب کمتری نیز دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از سیاست‌های نکاشت در کشور ادامه داد: این سیاست با این شعار ذلت بار در کشور مطرح می‌شود و اگر قرار است نکاریم باید نفت بیشتری بفروشیم و محصولات کشاورزی را از خارج وارد کنیم در حالی که با رویکرد بسیجی می‌شود کارهای خوبی انجام داد و حتی با کاهش مصرف آب محصولات بیشتری تولید کرد و صادر کننده نیز شد که در حال حاضر چنین طرحی توسط بسیج در حال بررسی و انجام است.

وی عنوان کرد: برخی مقررات دست و پا گیر و نیز حل تسهیلات بانکی برای کشاورزان در زمینه خرید تراکتور باید در کشور حل شود و اگر برای 130 هزار خودرو در کشور تسهیلات پرداخته‌ایم می‌توانیم برای 10 هزار تراکتور نیز تسهیلات پرداخت کنیم.

سردار نقدی اظهار داشت: باید قدر صنعت تراکتورسازی را در کشور بدانیم چرا که این صنعت توانسته در بازار رقابتی وارد شده و حتی به صادرات نیز برسد چرا که محصولات تولیدی این کارخانه می‌تواند ارزان‌تر از تراکتورهای خارجی به فروش برسد.

وی با تقدیر از تلاش‌های وزیر جهادکشاورزی گفت: امیدواریم خبرهایی که در مورد واردات تراکتورهای سنگین شنیده‌ایم شایعه باشد، چرا که احتمال دامپینگ وجود دارد تا تولید داخلی ما را زمین بزنند و با قیمت بسیار ارزان‌تر اجناس را به کشور وارد کنند و صنعت ما دچار مشکل شود.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل