| کد خبر: 18435 |

تین نیوز | رشیدی تاکید کرد: به طور جد سازمان محیط زیست بر رعایت استانداردهای یورو 4 در تولید خودروها نظارت خواهد کرد چنانچه تست و بررسی تمامی خودروهای تولیدی به طور مدام صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اول شهریور آخرین مهلت خودروسازان برای تولید خودرو با استاندارد یورو 4 است، گفت: از این تاریخ به بعد سازمان محیط زیست هیچ مجوزی برای خودروهایی که فاقد استاندارد یورو 4 باشند، صادر نخواهد کرد
 
یوسف رشیدی با اظهار داشت: هر وسیله نقلیه ای که خواهان شماره گذاری باشد، مستلزم داشتن تاییدیه های ایمنی کیفیت و آلایندگی های زیست محیطی است که استاندارد آلایندگی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست صادر می شود.
 
وی با بیان اینکه برای عدم شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو 4 با پلیس نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است گفت: خودروسازان به اندازه کافی فرصت برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی شان داشته اند و از این پس هیچ بهانه ای برای تولید خودروهای با کیفیت پایین و فاقد استاندارد یورو 4 از سوی خودروسازان پذیرفته نیست.
 
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: طی ماه های اخیر جلسات زیادی با خودروسازان داشته ایم و از اسفند ماه سال گذشته روند احداث خودروهای با استاندارد یورو 4 شروع شده است.
 
رشیدی تاکید کرد: به طور جد سازمان محیط زیست بر رعایت استانداردهای یورو 4 در تولید خودروها نظارت خواهد کرد چنانچه تست و بررسی تمامی خودروهای تولیدی به طور مدام صورت خواهد گرفت.
 
وی از دیگر اقدامات سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا را طرح تعیین حدود مجاز معاینه فنی اعلام کرد و گفت: به منظور کاهش آلودگی هوا و موثر بودن معاینه فنی خودروها، طرحی پیرامون تعیین حدود مجاز معاینه فنی توسط سازمان محیط زیست تهیه شده است که به زودی جهت بررسی به دولت ارایه خواهد شد، تا پس از بررسی و تصویب، این طرح اجرایی شود.
 
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: براساس این طرح حدود مجاز معاینه فنی تغییرات زیادی خواهد داشت و سختگیرانه تر می شود تا بتوانیم معاینه فنی موثر در کاهش آلودگی هوا داشته باشیم نه یک کار صوری و بی تاثیر .
 
رشیدی تاکید کرد: در حدود جدید معاینه فنی خودروها به موضوع دارا بودن و سلامت مبدل های کاتالیستی تاکید ویژه شده است تا به طور جداگانه وضعیت مبدل های کاتالیستی تمامی خودروها مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی در ادامه ارتقا کیفیت سوخت را یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست، بحث حذف ترکیبات پتروشیمی از سوخت و ارتقای کیفیت سوخت بود که خوشبختانه در حال حاضر سوخت باکیفیت یورو 4 در شهرهای تهران، کرج، اراک و تبریز توزیع می شود و تا آذرماه توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 در تمامی کلانشهرهای کشور محقق خواهد شد.
 
رشیدی اظهار کرد: ارتقای کیفیت سوخت هم در مورد بنزین و هم دیزل محقق شده است و خوشبختانه ترکیبات آلی و محتوای گوگرد در سوخت کاهش چشم گیری داشته است.
 
وی ارتقای کیفیت سوخت را نخستین گام برای کاهش آلودگی هوا در کشور دانست و گفت: ارتقای کیفیت سوخت پیش از هر اقدامی مورد تاکید قرار گرفت تا بتوانیم تکنولوژی ها جدید را مورد استفاده قرار دهیم.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قربانعلی بیک 0 0

    اقدام مورد نظر سازمان محیط زیست برای ارنقا سیستم کنترل الایندگی خودروهای تولیدی به سطح یورو ۴ اهمیت بالایی دارد ولی از آنجایی که عمر متوسط خودرو در ایران بسیار بالاست و نیز به دلیل سه برابر بودن مصرف متوسط هر خودرو در روز میتوان پیش بینی نمود که این اقدام تاثیر ناچیزی در کیفیت هوا داشته باشد۰ پیشنهاد میگردد برای بهبود کیفیت موتور و اصلاح ان نیز فکری شود که یک نمونه آن کاری است که در برخی از کشورهای پیشرو مانند آمریکا با حمایت مالی از اصلاح موتور و سیستمهای جانبی در کامیونها و اتوبوسها انجام داده اند۰ امید است شرکتهای سازنده نیز این کار را جدی گرفته و فقط به فکر دریافت کمک فنی از شرکتها و شرکای اولیه نباشند که با این رویکرد طی چند دهه گذشته فاصله ما با فناوری روز دنیا را مستمرا افزوده اند۰

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین