| کد خبر: 168779 |

برخی از شرکت‌های خودروسازی که با برجام بار دیگر به ایران آمده بودند به واسطه خروج ترامپ از برجام، ایران را ترک کردند اما به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت این اتفاق در صنعت موتورسیکلت رخ نداده و از پاییز، محصولات پسابرجامی به بازار راه پیدا می‌کنند.

تین‌نیوز | 

برخی از شرکت‌های خودروسازی که با برجام بار دیگر به ایران آمده بودند به واسطه خروج ترامپ از برجام، ایران را ترک کردند اما به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت این اتفاق در صنعت موتورسیکلت رخ نداده و از پاییز، محصولات پسابرجامی به بازار راه پیدا می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، با دستیابی ایران و کشورهای ۱+۵ قراردادهای قابل توجهی در صنایع مختلف به امضا رسید که صنعت خودروسازی از این مهم بی نصیب نبود، اما در چند وقت گذشته با خروج ترامپ از برجام برخی از این قراردادها به واسطه خداحافظی دوباره و چندباره رفیق‌های نیمه راه به حالت تعلیق در آمده‌اند و جای سؤال دارد که قراردادهای بی سر و صدای صنعت موتورسیکلت چه آینده‌ای خواهد داشت؟

در این رابطه محمد خادم منصوری - رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران - به ایسنا گفت: یکی از قراردادهای حاصل از برجام در صنعت موتورسیکلت در زمینه تولید انجین (موتور محرک) موتورسیکلت است که بنابر برنامه‌ریزی‌ها محصول از مهرماه تولید و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حجم قابل توجهی از موتورسیکلت در ایران تولید می‌شود، ادامه داد: خروج ترامپ از برجام تاثیری بر قراردادهای صنعت موتورسیکلت نداشته و نکته مهم در حال حاضر شرایط نامناسب تولید است که عاملی شده تا تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه با مشکلاتی روبرو باشند و نیاز به کمک‌های دولتی در این زمینه احساس می‌شود.

او خاطرنشان کرد: برخی از تولیدکنندگان توانسته‌اند ارز دولتی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کنند و برخی دیگر از تولیدکنندگان در لیست دریافت ارز هستند اما سرعت دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی بسیار پایین است که بر روند تأمین مواد اولیه، قطعات و تولید تأثیر گذار بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت و دوچرخه تهران در انتها تاکید کرد: قراردادهای پسابرجامی در صنعت موتورسیکلت به قدرت خود باقی است و در پاییز محصولات این قراردادها به بازار عرضه خواهد شد.

با این تفاسیر می‌توان گفت، صنعت موتور سیکلت کشور که در سال‌های اخیر در کنار واردات محصولات لوکس و به نام از کشورهای آسیایی و اروپایی، توانسته محصولات کشورهای هندی را در ایران تولید و داخلی سازی کند، برخلاف صنعت خودروسازی که بارها از رفیق‌های نیمه راه ضربه خورده است، رفته رفته بر میزان داخلی سازی محصولات افزوده و پیش بینی می‌شود قراردادهای پسابرجامی خود را به سر منزل برساند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین