| کد خبر: 167765 |

امروز سالگرد تولد نیکلاس اوگوست اتو مهندسی آلمانی و مخترع موتورهای چهارزمانه است. اتو در دهم ژوئن ۱۸۳۲ در «هولتسهاوزن‌آن در‌هایده» در ایالت راینلاند-فالتس در غرب آلمان زاده شد. شهرت او عموماً مرهون فعالیت‌ها و تلاش‌هایش در ساخت موتورهای سوخت مدرن است.

تین‌نیوز | 

موتورهای چهارزمانه پایه طراحی اکثر وسایل نقلیه هستند.

دلیل نام‌گذاری این موتورها، چهار مرحله کارکرد آن‌ها شامل مکش، تراکم، کار و تخلیه است. در این موتورها ابتدا با باز شدن سوپاپ هوا و پایین رفتن پیستون، مخلوط هوا و سوخت به داخل سیلندر کشیده می‌شود، سپس با بسته شدن سوپاپ هوا و بالا آمدن پیستون مخلوط سوخت و هوا متراکم می‌شود، پس از تراکم با عمل احتراق در سیلندر نیرو ایجاد می‌شود که این نیرو باعث پایین رفتن پیستون و انجام کار می‌شود و سپس با بالا آمدن پیستون و باز شدن سوپاپ دود، مواد حاصل از احتراق خارج می‌شود.

اولین موتور درون‌سوز جهان

امروز سالگرد تولد نیکلاس اوگوست اتو، مهندس آلمانی و مخترع موتورهای چهارزمانه است.

اتو در دهم ژوئن ۱۸۳۲ در «هولتسهاوزن‌آن در‌هایده» در ایالت راینلاند-فالتس در غرب آلمان زاده شد. شهرت او عموماً مرهون فعالیت‌ها و تلاش‌هایش در ساخت موتورهای سوخت مدرن است.

او آخرین فرزند از میان شش فرزند خانواده‌اش بود و در همان سال تولدش پدرش را از دست داد. اتو زمانی که تحصیلات خود را در دوران دبیرستان به پایان رساند به فرانکفورت رفت و در آنجا به‌عنوان فروشنده مواد غذایی مشغول به کار شد.

او برای شرکت‌های مختلفی کار می‌کرد و در سراسر آلمان غربی برای فروش قهوه، چای، برنج و شکر سفر می‌کرد. بااین‌حال او به کارهای مهندسی به‌ویژه مسائل مربوط به موتور علاقه‌مند بود.

او به‌صورت خودآموخته کار روی موتورها را آغاز کند و در سال ۱۸۶۱ اولین موتور بنزینی خود را ساخت. در ادامه تلاش کرد تا آن را بهبود بخشد و نتیجه آن ساخت اولین موتورهای درون‌سوز در سال ۱۸۷۶ بود. موتورهای درون‌سوز یا موتورهای احتراق داخلی موتورهایی هستند که در آنها مخلوط سوخت و اکسیدکننده (هوا یا اکسیژن) در داخل محفظه بسته‌ای واکنش داده و محترق می‌شوند. براثر احتراق گازهای داغ با دما و فشار بالا حاصل می‌شوند و براثر انبساط این گازها قطعات متحرک موتور به حرکت درآمده و کار انجام می‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بعد از آن اتو تلاش کرد انواع مختلفی از موتورهای درون‌سوز را اختراع کند که نتیجه آن ساخت موتور چهارزمانه (۱۸۷۸) است که متداول‌ترین نوع موتور در وسایل نقلیه امروزی به‌شمار می‌رود و موتور دوزمانه اتو بود. ساخت موتورهای چهارزمانه پیش از اتو نیز مطرح‌شده بود ولی او توانست به این ایده جامه عمل بپوشاند. نیکلاس اوگوست اتو پس از تلاش‌های مستمر در این رابطه که تحولی قابل‌توجه در صنعت و حمل‌ونقل به وجود آورد در ۲۶ ژانویه ۱۸۹۱ در شهر کلن آلمان از دنیا رفت.

تمام خودروها امروزه از موتورهای چهارزمانه استفاده می‌کنند و حتی موتورهای دیزل هم برمبنای این موتورها کار می‌کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین