| کد خبر: 137421 |

رئیس انجمن قطعه سازان معتقد است که افزایش های صورت گرفته در قیمت برخی از خودروها ، پاسخ گوی نوسانات قیمتی در نرخ مواد اولیه و افزایش هزینه های قطعه سازان و خودروسازان نخواهد بود.

تین‌نیوز | 

رئیس انجمن قطعه سازان معتقد است که افزایش های صورت گرفته در قیمت برخی از خودروها ، پاسخ گوی نوسانات قیمتی در نرخ مواد اولیه و افزایش هزینه های قطعه سازان و خودروسازان نخواهد بود.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به جلسه اخیر این انجمن با شورای رقابت اظهار داشت : در جلسه ای  که در هفته های گذشته انجمن قطعه سازان با شورای رقابت داشت اعلام گردید وضعیت اقتصادی قطعه سازان با توجه به افزایش هزینه ها ، اصلا مناسب نیست این در حالی است که خودروسازان نیز به جهت قیمت گذاری ، امکان تامین هزینه های جدید بواسطه افزایش قیمت قطعات را ندارند.

وی تصریح کرد : همه ساله شورای رقابت بر اساس نرخ تورم و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان ، بازنگری را در قیمت قطعات و محصول نهایی خودروسازان دارد اما این میزان افزایشی که اخیرا مورد تصویب شورای رقابت قرار گرفته ، پاسخ گوی میزان تورم موجود نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت باشد ، افزود : امروز با این استدلال که بازار برخی از خودروها انحصاری است ، قیمت گذاری صورت می گیرد در حالی که هر اقتصادی در دنیا مخالف چنین روندی است و معتقد به جریان عرضه و تقاضا در تعیین قیمت است.

وی با اشاره به اینکه در سالهایی که گذشت در خواست افزایش قیمت قطعه سازان تا حدودی پاسخ داده شده است، گفت :  متاسفانه میزان افزایش اعلام شده با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت مواد اولیه سال گذشته ، پاسخ گوی نوسانات قیمتی و افزایش هزینه های قطعه سازان و خودروسازان نیست.

وی افزود : در جلسه این هفته انجمن قطعه سازان این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن قطعه سازان  در ادامه  با توجه به برنامه توانمند سازی قطعه سازان اظهار داشت : خوشبختانه در جریان تصمیمات اخیر دولت  مقرر گردید در سال جاری 30 هزار میلیارد تومان جهت توانمندسازی واحدها و نوسازی سخت افزاری و نرم افزاری صنایع تولیدی و صنعتی اختصاص  یابد همچنین بر این اساس مقرر گردیده تا  رقم قابل توجهی از تسهیلات دلاری نیز به منظور توانمندی سازی واحدهای تولیدی و قطعه سازی اختصاص داده شود.

رضایی افزود : بر اساس گمانه زنی ها ، این رقم حدود 4 تا 5 میلیارد دلار است که به صورت تسهیلات ارزی جهت نوسازی واحدهای تولیدی و قطعه سازی در اختیار این بخش ها قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد : البته در سال گذشته نیز رقم 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط و بخش های تولیدی که با مشکل نقدینگی مواجه بودند اختصاص یافت که قطعا  کمک خوبی در این زمینه به واحدهای تولیدی بوده است.

وی گفت : در جریان اختصاص ارقام جدید تسهیلات از انجمن خواسته شده تا با ارزیابی و ممیزی قطعه سازان ، پیشنهادی برای واحدهای مورد نیاز در این بخش ارائه کند که هم اکنون در حال بررسی است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
مهمترین دلیل عدم تحقق کامل اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل‌ونقل را چه می‌دانید؟
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل