| کد خبر: 6319 |

تین نیوز | كمیسیون ایمنی راه های وزارت راه وشهرسازی خبر داد كه بیشترین كاهش تلفات رانندگی در سال 1392 نسبت به سال قبل از آن مربوط به راه های روستایی بوده است به طوری كه در این مدت 26.5 درصد کاهش تلفات نسبت به سال 91 داشته ایم.
 
به گزارش تین نیوز از  مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، در جلسه كمیسیون ایمنی راه ها كه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، سازمان پزشكی قانونی در مورد تلفات تصادفات رانندگی سال 92 گزارش داد: در سال گذشته  11 هزار و 566 نفر در محورهای برون شهری (2.1 درصد کاهش نسبت به سال 91)،  پنج هزار و 63 نفر در مسیرهای درون شهری (6.3 درصد کاهش نسبت به سال 91)، یك‌هزار و 296 نفر در مسیرهای خاکی روستایی (26.5 درصد کاهش نسبت به سال 91) و 96 نفر نیز در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند.
 
بنابر این گزارش 64.3 درصد كشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری،28.1 درصد در راه های درون شهری ،7.2 درصد در جاده‌های خاكی و روستایی و محل تصادف چهار دهم درصد موارد نامعلوم بوده است.
 
همچنین در سال گذشته استان‌های فارس با هزار و 539 نفر، تهران با هزار و 436 نفر  و خراسان رضوی با هزار و 373 نفر بیشترین و استان‌های ایلام با 125نفر، كهكیلویه و بویراحمد با 153 و اردبیل با 212 نفر كمترین تعداد كشته های ناشی ازحوادث رانندگی را  داشته‌اند.
 
در جلسه كمیسیون ایمنی راه ها اعلام شد: بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی در سال92 نسبت به سال قبل از آن در استان های خراسان جنوبی(34 درصد) و هرمزگان (12.5 درصد) و بیشترین كاهش مربوط به استان های قزوین (20.7 درصد) و خراسان شمالی (19.1 درصد) بوده است.
 
بررسی ها نشان داد كه 77.3 درصد از كشته های ناشی از حوادث رانندگی در سال گذشته مرد (13905) و22.7 درصد زن (4089) بوده‌اند. همچنین در افراد 18 سال به بالا: 73.6 درصد متأهل و 24.9 درصدد مجرد هستند و 1.5 درصد نامشخص هستند.
 
بنابر این گزارش در زمان وقوع تصادف 39.3 درصد از افراد راننده وسیله نقلیه ،23.2 درصد عابر پیاده و 35.8 درصد سرنشین یا ترك وسیله نقلیه بوده اند. همچنین از مجموع تلفات رانندگی سال 1392 (17 هزار و 994 نفر)، 23.2 درصد یعنی چهار هزار و 168 نفر عابر پیاده و 21.5 درصد یعنی سه هزار و 863 نفر موتورسیکلت سوار و چهار هزار و 168 نفر سرنشین سواری بودند.
 
سازمان پزشكی قانونی كشور در گزارش خود اعلام كرد: در سال 92، 17 هزار و 994  نفر در حوادث رانندگی كشته شده‌اند، این تعداد  نسبت به سال گذشته قبل از آن  5.7 درصد كاهش یافته است و بیشترین كاهش در سال گذشته مربوط به تیر ماه (19.2درصد) و خرداد ماه (12.5 درصد) و بیشترین افزایش مربوط به شهریور ماه (6.6 درصد) بوده است.
 
همچنین بیشترین کشته های حوادث رانندگی مربوط به شهریور ماه با دو هزار و 205  نفر و پس از آن مهرماه با هزار و 737  نفر و کمترین آن مربوط به دی ماه یا هزار و 165 نفر بوده است و بیشترین كاهش تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته مربوط به تیر ماه (19.2درصد) و خرداد ماه (12.5 درصد) و بیشترین افزایش مربوط به شهریور ماه (6.6 درصد) نسبت به مدت زمان مشابه سال پیش بوده است.
 
بر اساس آمار سازمان پزشكی قانونی  از لحاظ سنی 9 درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگی سال گذشته 10 سال و كمتر، 5.2 درصد 17-11 سال، 27.4 درصد 29-18 سال، 29.2 درصد 49-30 سال، 29.1 درصد كشته های تصادفات 50 سال به بالا داشته‌اند.
 
بنابر این گزارش نحوه وقوع تصادف 45.3 درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، 23.2 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی و 22.6 درصد واژگونی وسیله نقلیه بوده است. خودرو مورد استفاده 39.6 درصد از افراد متوفی خودرو سواری، 21.5 درصد موتورسیكلت، 8.3 درصد وانت بار، 3.5 درصد كامیون، كامیونت و تریلی و 1.8 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.
 
همچنین بر اساس این آمار چهار هزار و 168 نفر از متوفیان تصادفات (23.2 درصد) عابر پیاده و سه هزار و 863 نفر (21.5 درصد) موتورسیكلت سوار بودند.
 
بر اساس این آمار سازمان پزشكی قانونی همچنین خودرو درگیر با خودرو و یا عابر پیاده متوفی در 32.3 درصد موارد خودرو سواری، 17.6 درصد كامیون، كامیونت و تریلی، 9.8 درصد وانت بار، 4.5 درصد موتورسیكلت و 2.9 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است.
 
در جلسه كمیسیون ایمنی راه ها كه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، تصریح شد: علت اصلی مرگ 51.3 درصد از افراد ضربه به سر، 23.8 درصد شكستگی‌های متعدد، 8.3  درصد به دلیل خونریزی و 10.8 درصد به دلیل علل اشتراكی (موارد دارای بیش از یك علت)، 1.6 درصد سوختگی، سه دهم درصد نرسیدن اکسیژن، 3.8 درصد سایر موارد بوده است.
 
همچنین محل فوت 51.3 درصد از افراد در محل حادثه، 7.8 درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 39.1 درصد از افراد در بیمارستان بوده است.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

نظرسنجی
به نظر شما اولویت استفاده از سرمایه‌های جذب شده خارجی از سوی وزارت راه و شهرسازی در کدام بخش است
نتایج
آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه هفته نامه حمل ونقل